Aegean: Αναγκαία η κρατική ενίσχυση αλλά όχι κρατικοποίηση


Την ανάγκη να υπάρξει κρατική στήριξη για την Αegean προκειμένου να αποφύγει τη δραματική συρρίκνωση, επεσήμανε ο Πρόεδρος της εταιρίας Ευτύχης Βασιλάκης. Μιλώντας για τη χειρότερη κρίση στη διάρκεια της 20ετους πορείας της Aegean,  απέκλεισε κάθε σενάριο για κρατικοποίησή της.


«Δεν ζητάμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας» είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές της Aegean. Όπως σημείωσε, η πρακτική ακολουθείται από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, όχι μόνο για τη διάσωση των αερομεταφορέων αλλά για να διατηρηθούν ψηλά σε επίπεδο ανταγωνισμού, εφόσον γενικεύεται αυτή η πρακτική. Τα μέτρα θα μπορούσαν να είναι είτε δανεισμός με κρατική εγγύηση είτε και προγράμματα ενίσχυσης και επιδότησης των εργαζομένων προκειμένου να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη ενώ ένας τρίτος άξονας θα μπορούσε να είναι η ένταξη σε φορολογικά μέτρα αναπλήρωσης απωλειώνκαι διευκολύνσεων λόγω covid-19.

Τη δεδομένη στιγμή, το 70% του προσωπικού έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αναστολής εργασίας, οι προσλήψεις εποχικών και οι συμβάσεις με ξένους πιλότους έχουν "παγώσει" ενώ οριστικές αποφάσεις για το προσωπικό θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης.


Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean. Δραματική μείωση της κίνησης

Σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα της ελληνικής αεροπορικής εταιρίας, το 2019 έκλεισε πολύ θετικά και ήδη η χρονιά είχε ξεκινήσει ικανοποιητικά με νέα αύξηση της επιβατικής κίνησης, όμως το Μάρτιο, η κήρυξη της Πανδημίας οδήγησε σε 56% μείωση της κίνησης και 30% περιορισμό στις πτήσεις, πτώση του δείκτη πληρότητας στο 57%, κάτι που η εταιρία δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ στο παρελθόν.



Οι συνολικές ζημιές του Μαρτίου διαμορφώνονται σε πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ ενώ, όπως σημειώνει ο κ. Βασιλάκης, το δεύτερο τρίμηνο του έτους είναι ιδιαίτερα κρίσιμο καθώς η δραστηριότητα παραμένει περιορισμένη. Πλέον η μείωση της επιβατικής κίνησης έχει φτάσει στο 98% και έχει καθηλώσει την Aegean που  συρρικνώνει τη ρευστότητά της κάθε μήνα. Υπολογίζεται ότι σταδιακά το πτητικό έργο μέσα στο καλοκαίρι θα φτάσει το 25% και μέχρι το Σεπτέμβρη το 50%, ωστόσο θα απαιτηθούν αρκετοί μήνες μέχρι τα έσοδα μιας πτήσης να υπερβαίνουν το κόστος.

Επιβράδυνση και όχι ακύρωση της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών

Η Aegean βρέθηκε σε μια μέρα "από το ρετιρέ στο υπόγειο" έχει δηλώσει στο παρελθόν ο Ε. Βασιλάκης. Τέλος, σε ότι αφορά στη μεγάλη παραγγελία των νέων αεροσκαφών Airbus A320neo, δεν θα ακυρωθεί, απλώς θα επιβραδυνθεί προκειμένου να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της εταιρίας.




Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη