Σέρρες : Επιστολή οκτώ δημοτών σχετικά με την αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου


Οκτώ πολίτες του Δήμου Σερρών απέστειλαν στα τοπικά μέσα ενημέρωσης των Σερρών ανοιχτή επιστολή σχετικά με την αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου των Σερρών και καλούν τους δημοτικούς συμβούλους συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης να εφαρμόσουν -όπως λένε- το νόμο.
Την επιστολή υπογράφουν οι: Παναγιώτης Κοτρώνης, Αναστάσιος Μουρατίδης, Νικόλαος Μπέλλας, Νικόλαος Παπαδίκης, Ευθύμιος Ραμπότας, Κων/νος Σαραφίδης, Στέργιος Σιδεράς, Αναστάσιο Χανλίογλου.

Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει τα παρακάτω:

Εμείς που υπογράφουμε την παρέμβαση αυτή, θεωρήσαμε χρέος μας να αναδείξουμε όλες τις σκοπιμότητες του έργου υπό τον εύσχημο αλλά άκρως παραπλανητικό τίτλο, «Εκσυγχρονισμός Εγκαταστάσεων Αυτοκινητοδρομίου Δήμου Σερρών» με προϋπολογισμό 450.000 ευρώ.

Ως γνωστό η ασφαλτόστρωση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών έγινε με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ στην πρώτη δημαρχιακή θητεία του κ. Αγγελίδη με τα γνωστά αποτελέσματα. Αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία της το 2015 και λειτουργεί έως και σήμερα.

Το τεράστιο ποσό που τώρα θέλουν και πάλι να δαπανήσουν, προέρχεται από τη ΣΑΤΑ παρελθόντων ετών νυν Κ.Α.Π. και για να γίνει κατανοητό από τους δημότες, τα χρήματα αυτά προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για έργα και παρεμβάσεις υποδομών σε όλα τα χωριά και την πόλη και συγκεκριμένα αφορούν, ασφαλτοστρώσεις, επισκευές πεζοδρομίων, επιδιόρθωση κακοτεχνιών , παιδικές χαρές , ράμπες διαβάσεων, οδοσήμανση και διαγράμμιση οδών και διαβάσεων, καταλήψεις χώρων, διευθετήσεις ρεμάτων, κλπ. Μάλιστα το ποσό αυτό ισοδυναμεί με το ποσό που διατίθεται περίπου για ένα χρόνο για ολόκληρο το δήμο.

Δηλαδή θα στερηθούν τις βελτιώσεις υποδομών οι περιοχές που τα έχουν απόλυτη ανάγκη, όπως είναι η περιοχή ΣΙΓΗΣ, οι συνοικίες και γειτονιές της πόλης και βέβαια τα χωριά που έχουν χρόνια να ¨δούνε¨ μια στοιχειώδη παρέμβαση.

Εν πάση περιπτώσει όμως, αυτή τη στιγμή κατά κοινή ομολογία όλων και μάλιστα με δημόσιες δηλώσεις η πίστα είναι καλή, και διοργανώνονται αγώνες μετά τις παρεμβάσεις χωρίς πρόβλημα από το 2015. Παρά το 1.500.000 ευρώ του ΕΣΠΑ, και άλλο τόσο χασούρα στα χρόνια της «χολέρας των μνημονίων», το Αυτοκινητοδρόμιο μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα για άλλα δυο τουλάχιστον χρόνια ακόμη. Άρα προς τι αυτή η ανεξήγητη επιμονή;

Όμως ακόμα και στην περίπτωση που ήταν αναγκαίο αυτό το έργο, δεν θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί από τα ίδια έσοδα του Αυτοκινητοδρομίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.;

Ακριβώς αυτή είναι η νόμιμη και μοναδική επιλογή και αυτό αποδεικνύεται από τις δύο απορριπτικές αποφάσεις δύο διαφορετικών θεσμικών Ελεγκτικών Οργάνων:

ΠΡΩΤΗ: Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2018 απορρίφθηκε από τον ελεγκτή νομιμότητας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως έμμεση χρηματοδότηση του Αυτοκινητοδρομίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.

ΔΕΥΤΕΡΗ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο πριν λίγες ημέρες απέρριψε αυτή τη φορά την προσυμβατική σύμβαση που υπέγραψε ο εργολάβος του έργου με τον δήμο το 2019, αφού θεωρεί ότι η πληρωμή του έργου από τον Δήμο αποτελεί έμμεση χρηματοδότηση. Δηλαδή ακριβώς για τον ίδιο ουσιαστικό λόγο.

Και αντί, όπως θα ανέμενε ο κάθε εχέφρων να συμμορφωθεί ο δήμος με τις δύο αυτές αποφάσεις των Ελεγκτικών Οργάνων που έπραξαν το νόμιμο προστατεύοντας τους δημότες από την παράνομη χρήση των δικών τους χρημάτων, συνέβη ακριβώς το αντίθετο.

Ένωσαν λοιπόν τις δυνάμεις τους άπαντες οι Επικεφαλής των έξι Δημοτικών Παρατάξεων, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης (άραγε συμφωνούν και όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι;) για να παρακάμψουν τη νομιμότητα, μετά και την δεύτερη απόρριψη, αυτή τη φορά από το κατ’ εξοχήν Ελεγκτικό Όργανο σχετικά με την αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου, με τα λεφτά των εξουθενωμένων οικονομικά Σερραίων Πολιτών.

Στην κατεύθυνση αυτή προκρίθηκαν δύο λύσεις, οι οποίες θα τρέξουν παράλληλα. Κατά πρώτον, ο δήμος θα προσφύγει κατά της απόφασης στην ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενώ παράλληλα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ώστε αν δεν επιτευχθεί η αναίρεση της ακυρωτικής απόφασης το έργο να γίνει με τα χρήματα που θα μπουν στο ταμείο της εταιρείας από την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου.

Όμως αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Α.Ε. σημαίνει, ότι με άλλον τρόπο θα πληρώσει και πάλι ο δήμος (δηλαδή οι Σερραίοι δημότες) το κόστος της αναβάθμισης. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το Αυτοκινητοδρόμιο είναι Ανώνυμη Εταιρεία και έχει δικούς της Ισολογισμούς και Οικονομικά Αποτελέσματα, συνεπώς οφείλει από τα κέρδη αν και όταν τα εξασφαλίσει να υλοποιήσει αυτό το έργο, με το οποίο δεν είμαστε αντίθετοι.

Τόσα χρόνια μας λένε, ότι γίνονται δεκάδες εκδηλώσεις.

· Ποια είναι τα αποτελέσματα;

· Γίνεται χρηστή διαχείριση;

· Ενημερώνουν τη δημοτική αρχή;

· Γιατί δεν καλούν σχεδόν ποτέ, ούτε και ενημερώνουν για τους ισολογισμούς και τα αποτελέσματα τους «νυχτομένους» μετόχους;

· Και το πιο ουσιαστικό. Το Αυτοκινητοδρόμιο λειτουργεί ως ΟΤΑ ΑΕ;

Όσο για την γνωστή περίπτωση που κατηγορηθούμε, ότι είμαστε εναντίον του Αυτοκινητοδρομίου, απαντάμε προκαταβολικά ότι είμαστε ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και κατά της κατασπατάλησης των χρημάτων που όλοι καταβάλλουν στο δημοτικό ταμείο.

Το Αυτοκινητοδρόμιο έχει να μας ¨πει¨ πολλά, και ο νοών νοείτω.




Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη