Ηλεκτροκίνηση με συμμαχία προνοητικών Γερμανών, Κινέζων και Κορεατών


Νίκος Λουπάκης

Τις μπαταρίες που θα χρειαστεί για τα κάθε τύπου ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία θα παράγει τα επόμενα χρόνια σπεύδει
να εξασφαλίσει το BMW Group με μια παραγγελία για στοιχεία μπαταριών,  συνολικής αξίας άνω των 10 δισ. ευρώ. Ταυτοχρόνως οι Γερμανοί έχουν φροντίσει να εξασφαλίσουν και τις απαραίτητες πρώτες ύλες…

Το BMW Group, λοιπόν, κάνει αποφασιστικά βήματα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και ενδυναμώνει τις υπάρχουσες επιχειρηματικές σχέσεις του με κατασκευαστές στοιχείων μπαταριών όπως η CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) και η Samsung SDI (στη φωτογραφία Βλέπουμε στιγμιότυπο από την υπογραφή του συμβολαίου μεταξύ του BMW Group και της Samsung SDI στις  20 Νοεμβρίου 2019 στην Cheonan της Κορέας με τον Dr. Andreas Wendt, μέλος του ΔΣ της BMW AG και τον Young-Hyun Jun, CEO της Samsung SDI Co. Ltd.)

Στο πλαίσιο αυτό αυξάνεται τώρα από τα 4,0 στα 7,3 δισ. ευρώ η αρχική παραγγελία στην CALT, η οποία είχε ανακοινωθεί στα μέσα του 2018 (με σύμβαση διάρκειας από 2020 έως 2031), με 4,5 δισ. ευρώ για το BMW Group και 2,8 δισ. ευρώ για το Κινεζικό εργοστάσιο παραγωγής της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) στην πόλη Shenyang της Κίνας. Το ενδιαφέρον είναι ότι το BMW Group είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος πελάτης του εργοστασίου μπαταριών της CATL που είναι υπό κατασκευή στην Ερφούρτη της Γερμανίας (και είναι οπωσδήποτε ενδιαφέρον το γεγονός ότι μία εταιρία με έδρα την Κίνα χτίζει εργοστάσιο στην Ευρώπη).



Το BMW Group έχει επίσης υπογράψει μακροπρόθεσμη σύμβαση - αξίας 2,9 δισ. Ευρώ και με ισχύ από το 2021 έως το 2031 - προμήθειας μπαταριών για τα ηλεκτρικά της συστήματα 5ης γενιάς, με τον άλλο προμηθευτή της, την Samsung SDI.

Οι Γερμανοί, πάντως, εμφανίζονται εξαιρετικά προνοητικοί, αφού φρόντισαν όχι μόνο για την προμήθεια των στοιχείων (cells) που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών, αλλά και για την εξασφάλιση των σχετικών πρώτων υλών.

Στη σχετική ανακοίνωση της BMW επισημαίνεται ότι το Group θα προμηθεύεται το κοβάλτιο που χρειάζεται ως βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή στοιχείων απευθείας από ορυχεία της Αυστραλίας και του Μαρόκου και θα το διαθέτει στην CATL και την Samsung SDI. Το ίδιο ισχύει και για το λίθιο, το οποίο το BMW Group επίσης θα προμηθεύεται απευθείας από ορυχεία, συμπεριλαμβανομένης και της Αυστραλίας. Ως αποτέλεσμα, παρέχεται πλήρης διαφάνεια ως προς την προέλευση πρώτων υλών.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι, από το 2021 και μετά, τα 5ης γενιάς συστήματα ηλεκτροκίνησης του BMW Group θα κατασκευάζονται αποκλειστικά χωρίς χρήση σπάνιων γαιών.



           

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη