Τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή του μέτρου είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά, ο οποίος πρόσθεσε πως πλειοψηφία των πολιτών αντιλαμβάνεται πλήρως την αναγκαιότητα αυτής της απόφασης και ακολουθεί τις οδηγίες.
Τα συγκεκριμένα μέτρα και ο έλεγχός τους όσο πιο αυστηρά είναι τόσο λιγότερο θα κρατήσουν.
Σχετικά με τις βεβαιώσεις μετακίνησης, με δεδομένες τις ερωτήσεις από εκπροσώπους διαφόρων κλάδων, διευκρινίσθηκαν τα εξής για κάποιες περιπτώσεις που έχουν προκύψει:
• Το δημόσιο θα δέχεται μόνο σε εξαιρετικές κατεπείγουσες περιπτώσεις κατόπιν ραντεβού, το οποίο θα πιστοποιείται με e-mail ή επιστολή της δημόσιας υπηρεσίας προς τον πολίτη που το έχει αιτηθεί.
• Επίσης, στην περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος δεν οδηγεί και εξυπηρετείται από συγγενή πρώτου βαθμού, τον οδηγό θα πιστοποιεί με βεβαίωση ο εργοδότης του εργαζομένου και μόνο για τις ώρες και την κίνηση της μετακίνησης.
• Στην περίπτωση των δημοσιογράφων και εκείνων που εργάζονται στα ΜΜΕ, απαιτείται η σχετική κάρτα της ένωσής του, η βεβαίωση του εργοδότη του μέσου που εργάζεται και, αντί των ωρών – αναγνωρίζοντας ότι το επάγγελμα του δημοσιογράφου είναι 24 ώρες – θα πρέπει απλά να αναγράφεται το είδος του ρεπορτάζ που καλύπτει (π.χ. ελεύθερο, αστυνομικό κλπ).
• Για την κίνηση των φορτηγών τροφοδοσίας σε όλη την Ελλάδα απαιτείται βεβαίωση του εργοδότη του οδηγού και αυτού που μπορεί να τον συνοδεύει και δελτίο αποστολής ή – σε περίπτωση που δεν υπάρχει δελτίο αποστολής – σίγουρα δελτίο κίνησης.
• Για την κίνηση των minibus και ιδιωτικών λεωφορείων χρειάζεται προφανώς η βεβαίωση του εργοδότη και το σχετικό δελτίο κίνησης. Επιπλέον, πρέπει να χρησιμοποιείται το 50% των καθισμάτων.
• Για παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, ο εργαζόμενος πρέπει να έχει μαζί του βεβαίωση του εργοδότη και το δελτίο αποστολής ή δελτίο κίνησης.
• Τα courier και οι διανομείς χρειάζονται βεβαίωση του εργοδότη και αντίστοιχα ημερήσιο δελτίο ή δελτίο αποστολής, δηλαδή λίστα με την δ/νση των παραδοτέων ειδών.
• Στα ταξί και τα ΙΧ πέρα από τον οδηγό επιτρέπεται να επιβαίνει ακόμα ένα άτομο. Σε περίπτωση που υπάρχει ασθενής, ο οποίος χρήζει βοηθείας για τη μετακίνηση/μεταφορά του επιτρέπεται να επιβαίνει στο όχημα και δεύτερος επιβάτης, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει σχετικό έγγραφο που βεβαιώνει την κατάσταση του ασθενούς. Σε περιπτώσεις δηλαδή που έχουμε ανθρώπους με αναπηρία ή κάποιους συνανθρώπους μας που μπορεί π.χ. να χρειάζονται αιμοκάθαρση ή για οποιαδήποτε άλλη τακτική επίσκεψη ή έκτακτη στο γιατρό, επιτρέπεται και ο συνοδός. Επίσης, σε σχέση με τα ΙΧ θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει εξαίρεση στην περίπτωση των ανήλικων τέκνων, δηλαδή ένας γονέας με 2 ανήλικα τέκνα είναι κάτι το οποίο είναι αποδεκτό. Το όριο των δύο επιβατών ανά όχημα ισχύει και στην περίπτωση μετάβασης σε τελετή, με την εξαίρεση συνύπαρξης συγγενών πρώτου βαθμού, έως 3 επιβάτες. Για παράδειγμα σήμερα είχαμε να αντιμετωπίσουμε μία τελετή δυσάρεστη, στην οποία έπρεπε να μεταβούν ο πατέρας, η μητέρα και το παιδί.
• Οι οδηγοί μετρό, λεωφορείων και λοιπών ΜΜΜ χρειάζονται βεβαίωση εργοδότη και ημερήσια ή εβδομαδιαία βεβαίωση ωραρίου. Σε περίπτωση κυλιόμενου ωραρίου αυτό αναφέρεται ρητά στην ίδια τη βεβαίωση.
• Οι καλλιεργητές πρέπει να δώσουν βεβαίωση εργοδότη σε όλους τους υπαλλήλους τους, ημεδαπούς και αλλοδαπούς. Ο έλεγχος θα γίνεται επί των βεβαιώσεων και μόνο.
• Οι αγρότες, κτηνοτρόφοι ως αυταπασχολούμενοι, αλλά και όλοι οι αυταπασχολούμενοι, πρέπει να φέρουν βεβαίωση τύπου Α υπογεγραμμένη από τους ίδιους με συμπληρωμένα όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Tags
Eλλάδα