Μποϊκοτάζ στο Facebook από εκατοντάδες μεγάλες εταιρείες


Στη μεγαλύτερη ίσως τέτοιου τύπου κινητοποίηση που έχει καταγραφεί εκατοντάδες μεγάλες εταιρείες μποϊκοτάρουν το πανίσχυρο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, σε μία κίνηση διαμαρτυρίας καθώς η πλατφόρμα απέτυχε να περιορίσει τη ρητορική μίσους και τον ρατσιστικό λόγο.


Πάνω από 400 εταιρείες, ανάμεσά τους ισχυρά brands, όπως η Coca Cola και τα Starbucks θα «εξαφανιστούν» από σήμερα από το Facebook, στα πλαίσια της διαμαρτυρίας που ξεκίνησε μετά από κάλεσμα αμερικανικών οργανώσεων προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων που ακολούθησε τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ αλλά και άλλων Αφροαμερικανών από πυρά αστυνομικών.

Αμερικανικές οργανώσεις, όπως η Anti-Defamation League, NAACP και η Color of Change ξεκίνησαν την εκστρατεία «Stop Hate for Profit» μετά τον φόνο του Φλόιντ.
Οι οργανώσεις υπέβαλαν 10 αιτήματα προς το Facebook, ανάμεσα στα οποία να μπορεί να μιλά με κάποιον εργαζόμενο όποιος χρήστης γίνεται στόχος σοβαρής παρενόχλησης και να δίνεται αποζημίωση στις εταιρείες, οι διαφημίσεις των οποίων εμφανίζονται δίπλα σε προσβλητικό περιεχόμενο το οποίο αργότερα αποσύρεται.



Υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας συναντήθηκαν χθες Τρίτη με διαφημιστές λίγες ώρες πριν την έναρξη του μποϊκοτάζ που, σύμφωνα με πηγές αναμένεται να διαρκέσει ένα μήνα. Όμως τα στελέχη δεν προσέφεραν περισσότερες διευκρινίσεις για το πώς θα αντιμετωπίσουν τη διάδοση του λόγου μίσους στο Facebook.

Από την άλλη, οι διαφημιζόμενοι που θα αποσυρθούν από το Facebook πληθαίνουν. Σύμφωνα με τον Guardian, το ένα τρίτο των κορυφαίων διαφημιζόμενων της πλατφόρμας αναμένεται να συμμετάσχουν στο μποϊκοτάζ του ενός μήνα. Επιπλέον ένα 40% σκέφτεται να το πράξει. Επιπλέον, ήδη η κίνηση αυτή διεθνοποιείται αφού ήδη εκτός από αμερικανικές συμμετέχουν και πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες. Κάποιες εταιρείες στηρίζουν δημόσια την καμπάνια ενώ άλλες χρησιμοποιούν άλλη στρατηγική αποσύροντας τις διαφημίσεις αλλά χωρίς δημόσιες τοποθετήσεις.

Ο Στέφεν Λορκ, διευθύνων σύμβουλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών, δήλωσε στους Financial Times ότι η διαφημιστική βιομηχανία άρχισε να ζητά μεγάλες αλλαγές από τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. «Με απόλυτη ευθύτητα, πρόκειται για ένα σημείο καμπής».




Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη