Σταύρος Παπαϊωάννου: “Το 2ο φονικό κύμα του Covid-19 έχει υπευθύνους…”

άρθρο του Σταύρου Παπαϊωάννου- Εκπαιδευτικός, Πρώην υποψήφιος με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Ενότητας

 

1. Η Εκκλησία.

 

Ξεκινώ από την Εκκλησία, γιατί θρηνώ τον χαμό ενός πολύ αγαπημένου μου συγγενούς και φίλου. Ήταν 65 ετών, ακμαιότατος και πάντα πολύ προσεκτικός σε ότι αφορούσε τον κίνδυνο να κολλήσει τον φονικό ιό, αλλά και στον ακόμη μεγαλύτερο, στο να τον μεταδώσει.

 

Η μόνη του παρεκτροπή ήταν πως συμμετείχε στις δράσεις και στην Επιτροπή της Εκκλησίας της Ενορίας του, χωρίς να φορά την μάσκα, διότι κανείς άλλος δεν την φορούσε. Όλοι τους είχαν έναν κρυφό φόβο, ο οποίος καλυπτόταν από την άποψη πως μέσα στον ιερό χώρο δεν κολλάει ο ιός. Αποτέλεσμα; Ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που ασχολούνταν με τα κοινά της εκκλησίας ή που η μόνη τους κοινωνική επαφή ήταν η εκκλησία να νοσήσουν ή να πεθάνουν! Είμαι πολύ θυμωμένος, διότι θεωρώ πως, πέρα από την προσωπική ευθύνη των ανθρώπων αυτών, η κύρια ευθύνη βαραίνει τους ιερείς των εκκλησιών αλλά κυρίως την ηγεσία της Εκκλησίας. Δηλαδή τους κατά τόπους Μητροπολίτες και την Ιερά Σύνοδο.

 

Και τούτο διότι αυτοί είναι οι πνευματικοί ποιμένες και σε αυτούς προσφεύγουν οι πιστοί για να καθοδηγηθούν. Όλοι αυτοί, λοιπόν, αντί να αποτελέσουν το κορυφαίο παράδειγμα της σχολαστικής τήρησης των υγειονομικών κανόνων, ακριβώς όπως επιτάσσει η Επιστήμη και η Κυβέρνηση της Χώρας, με εγκληματική αλαζονεία κραύγαζαν πως ο ιός δεν μεταδίδεται μέσα στην Εκκλησία, με την Θεία Μετάληψη ή με τον ασπασμό των Εικόνων.

 

Όπως αναφέρει και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: «Πιστέψαμε ότι εμάς, λόγω της πίστεώς μας, υποχρεούται ο Θεός να μας σώσει (τους άλλους όχι), και κάναμε επίδειξη αυτής της πίστεώς μας. Όμως αυτή η πίστη μας αποδείχθηκε λίγη, φτωχή, μικρή πίστη που όχι μόνο βουνά δεν μπορεί να μετακινήσει, αλλά ούτε καν τον απειροελάχιστο ιό…»

 

Ο ίδιος αναδεικνύει «…την ευθύνη όσων πίστεψαν ότι είναι υπεράνθρωποι και άτρωτοι και πως είναι «τα εγκληματικά τους κηρύγματα, που άρδευαν αλλοφροσύνη από την εωσφορική τους έπαρση, που τελικά σκότωσε συνανθρώπους τους…» Για εωσφορική έπαρση μιλάει ο κ. Άνθιμος!

 

Όμως, η επίσημη Εκκλησία, αντί να αντιληφθεί τις τεράστιες ευθύνες της, καλεί σε απολογία τον πατέρα Χαράλαμπο Κοπανάκη, διότι τόλμησε να πει: «Οι άνθρωποι τώρα, διαχρονικά έχουμε την τάση να κολλάμε στους τύπους, χάνοντας την ουσία. Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με τα θεολογικά, είναι γνωστό ότι ο Χριστός έδωσε μεγάλη βάση στην διάκριση τύπου και ουσίας. Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό».

 

Τελειώνοντας, όμως, το άρθρο του αναφέρει: «Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου». Συμφωνώντας με τον πατέρα Χαράλαμπο, ούτε κι εγώ τρέφω αυταπάτες. Όμως, εξανίσταμαι διότι κανένας ΕΟΔΥ δεν ανακάλυψε κατά τις ιχνηλατήσεις του, τις συρροές των Εκκλησιών και των Επιτροπών, που διέσπειραν τον ιό. Εξανίσταμαι επίσης διότι η Κυβέρνηση κάνει πως δεν ακούει ακόμη και όσα λένε πολλοί ιερωμένοι, χαϊδεύοντας όλους αυτούς τους «εωσφορικά επηρμένους» που έστειλαν στον τάφο τόσους ανθρώπους.

 

Τέλος, αναρωτιέμαι: Θα βρεθεί κάποιος Εισαγγελέας ο οποίος θα διατάξει μια προκαταρκτική εξέταση για αυτό το διαρκές έγκλημα; Και θα τολμήσει η Κυβέρνηση να μην επιτρέψει κανενός είδους συρροές, μετάληψη από το ίδιο κουταλάκι, ασπασμούς εικόνων, χειροφιλήματα και άλλα παρόμοια κατά την περίοδο των Χριστουγέννων ή θα αναζητούμε στα τυφλά τους ενόχους για τη σφοδρότητα του 3 ου κύματος;

 

2. Η Κυβέρνηση

 

Συζητούσα με τους φοιτητές μου, κατά την εξεταστική του Ιουλίου, η οποία διεξήχθη (για κάποια μαθήματα) με φυσική παρουσία και με την σχολαστική τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής, για τον τρόπο ανοίγματος του Τουρισμού.

 

Όλοι συμφωνούσαμε πως έτσι όπως ξεκινά ο Τουρισμός, χωρίς τον εξονυχιστικό έλεγχο των εισερχομένων στη χώρα και χωρίς την αυστηρότατη τήρηση των θεσπισμένων μέτρων, το 2 ο κύμα της νόσου θα είναι πολλαπλά πιο ισχυρό και πιο θανατηφόρο. Ταυτόχρονα, τα οικονομικά οφέλη θα είναι ισχνά, ενώ η οικονομική αιμορραγία και θα προκύψει από το 2 ο κύμα, θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Βέβαια, κανείς μας δεν μπορούσε να φανταστεί την εκατόμβη των νεκρών που θα έφερνε αυτό το νέο κύμα. Αλήθεια, τι απ’ όλα αυτά δεν γνώριζε η Κυβέρνηση; Αν ρωτήσει κανείς τους ανθρώπους της εστίασης και της νυχτερινής διασκέδασης, θα μάθει πως η επιτήρηση των μέτρων κατά του καπνίσματος ήταν πολλές φορές ισχυρότερη και αυστηρότερη! Δηλαδή ο κορωνοϊός αποτελούσε πολύ μικρότερη απειλή απ’ ότι το κάπνισμα!

 

Οι συρροές στους τόπους της νυχτερινής διασκέδασης ήταν εξοργιστικά ανεξέλεγκτες. Εκεί ακριβώς που δημιουργούνταν το πρόβλημα, η Κυβέρνηση επέδειξε μία εγκληματική χαλαρότητα. Και βέβαια την πληρώνουν τα θύματα της πανδημίας και όλοι οι συνεπείς καταστηματάρχες που τηρούσαν τα μέτρα, έδιωχναν τις πολυπληθείς παρέες κι έβλεπαν τους ανταγωνιστές τους να πλουτίζουν. Επίσης, κατά κόρον ακούγαμε κηρύγματα για την ατομική ευθύνη των πολιτών. Αλήθεια, πόσο ανεύθυνη μπορεί να είναι μια Κυβέρνηση που στηρίζει την υγεία του λαού αλλά και την πορεία της οικονομίας στην ατομική ευθύνη, όταν:

 

 Ξέρει πως ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού θεωρεί πως ο κορωνοϊός δεν υπάρχει και ότι όλα αυτά είναι ένα μέρος ενός γενικότερου σχεδίου για τον έλεγχο των ανθρώπων ή για την εξυπηρέτηση ύποπτων συμφερόντων. Αγνοεί πως αυτοί οι πολίτες θεωρούσαν ατομική ευθύνη να αναδείξουν αυτές τους τις απόψεις;

 

 Ξέρει πως υπάρχει μία σημαντική μερίδα νέων που δεν πιστεύουν πως κινδυνεύουν (αυτό λέει και η Επιστήμη, με τα πολύ χαμηλά ποσοστά θνητότητας) και επιθυμούν να ξεδώσουν μέσα από ξεφαντώματα στις καλοκαιρινές τους διακοπές.

 

 Γνωρίζει πως το κίνητρο του καταστηματάρχη για την μη τήρηση των μέτρων είναι ισχυρότατο, διότι αφορά στην οικονομική του επιβίωση.

 

Τι απ’ όλα αυτά δεν ήταν γνωστό; Και ποιον μπορούν να πείσουν οι Κυβερνώντες όταν, ακόμη και μετά τον τραγικό απολογισμό του 2 ου κύματος, αναζητούν εναγωνίως αριθμητικά και λογιστικά τρικ για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα; Εκείνο βέβαια που δεν περνάει από το μυαλό τους είναι πως όταν γαλουχείς έναν ολόκληρο λαό με το ότι «το μοναδικό κίνητρο για την πρόοδο, οικονομική ή κοινωνική, είναι η επίτευξη του μέγιστου κέρδους», τότε δεν μπορείς να περιμένεις από τον νέο να μην ξεφαντώσει και από τον επιχειρηματία να τηρήσει τα μέτρα, που θα τον οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων. Ο Λαός μας λέει «όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες».

 

Κατ’ αντιστοιχία, «όποιος σπέρνει το προσωπικό συμφέρον σαν κινητήρια δύναμη της οικονομίας και της κοινωνίας δεν μπορεί να περιμένει να θερίσει ατομική ευθύνη προς την κοινωνία».

 

Τέλος, για τα σχολεία και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έχουν μιλήσει πάρα πολλοί και δεν χρειάζεται να τα επαναλάβω.

 

3. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

 

Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον αγώνα εναντίον της διασποράς του ιού έπρεπε να είναι κορυφαίος και ήταν μηδενικός!

 

Ο κάθε Δήμαρχος θα έπρεπε (και με την εντολή των Περιφερειαρχών και των Αντιπεριφερειαρχών) να μαζέψει όλους τους καταστηματάρχες (έστω διαδικτυακά) και να τους εξηγήσει πως ο ίδιος είναι υποχρεωμένος αλλά και αποφασισμένος να εξασφαλίσει την απόλυτη τήρηση όλων των μέτρων που εξήγγειλε η Πολιτεία, έστω κι αν σε κάποιους από αυτούς χρειαστεί να επιβληθούν εξοντωτικά πρόστιμα. Στη συνέχεια, να τους προτείνει μία συμφωνία κυρίων, στην οποία θα δεσμευτούν:

 

Όλοι θα τηρήσουν ευλαβικά τα μέτρα, σε ολόκληρο τον Δήμο, έτσι ώστε να αντιληφθούν και οι πολίτες πως είτε θα συμμορφωθούν με τα μέτρα είτε θα κάτσουν στο σπίτι τους.

 

Και ο πρώτος που θα παραβεί την συμφωνία θα υποστεί το μέγιστο των προβλεπόμενων κυρώσεων, διότι έθεσε σε κίνδυνο την Δημόσια Υγεία, υπήρξε συνεργός μιας ομάδας ανεύθυνων πελατών του, προσπάθησε να ακυρώσει την κοινή συμφωνία και έκανε αθέμιτο ανταγωνισμό προς τους συναδέλφους του.

 

Δυστυχώς, και η Τοπική Αυτοδιοίκηση απεμπόλησε την ευκαιρία να αναδειχθεί σε ηγέτη της κοινωνίας, σε αρωγό όλων των έντιμων επαγγελματιών και προστάτη της υγείας των πολιτών. Και όταν άρχισαν να διαφαίνονται τα ολέθρια αποτελέσματα αυτής της δικής της χαλαρότητας κι ανευθυνότητας, βγήκε να κατακεραυνώσει τους πολίτες για την ατομική τους ανευθυνότητα, χωρίς ούτε ένα αυτοκριτικό σχόλιο, χωρίς ούτε μία συγγνώμη. Αντίθετα, απέδειξε πως οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες για άλλη μια φορά νίκησαν το χρέος προς την Κοινωνία που, εξ ορισμού, έχουν οι τοπικοί άρχοντες.

 

Παραπομπές:

 

1. Αν δεν μεταδίδονται ασθένειες με τη Θεία Κοινωνία τότε δεν θα χώριζαν ζευγάρια από

θρησκευτικό γάμο, λέει ιερέας. Πρώτο Θέμα.

https://www.protothema.gr/greece/article/1008653/an-den-metadidodai-astheneies-me-ti-theia-koinonia-tote-den-tha-horizan-zeugaria-apo-thriskeutiko-gamo-leei-iereas/

 

2. Σφοδρή κριτική από τον Άνθιμο στους ιεράρχες για τον κοροναϊό: Πιστέψαμε ότι είμαστε

υπεράνθρωποι και οδηγηθήκαμε στον τάφο. ΤΑ ΝΕΑ

https://www.tanea.gr/2020/11/22/greece/sfodri-kritiki-apo-ton-anthimo-stous-ierarxes-gia-ton-koronaio-pistepsame-oti-eimaste-yperanthropoi-kai-odigithikame-ston-tafo/

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη