Τα περιοριστικά μέτρα ισχύουν μέχρι τις 7 Ιανουαρίου και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε για να έχουμε μείωση του ιϊκού φορτίου, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας απαντώντας σε ερωτήσεις κατά την σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Ειδικά για τα σχολεία τόνισε πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν και πως εντός της εβδομάδας θα γίνει συνάντηση της υπουργού παιδείας με τους ειδικούς για να τεθεί το πλαίσιο για το άνοιγμα των σχολικών βαθμίδων.
Για άλλους τομείς όπως το λιανεμπόριο και η εστίαση είπε
ότι «για τα υπόλοιπα θα δούμε τα επίπεδα των κρουσμάτων, την κατάσταση στο ΕΣΥ,
στις ΜΕΘ και στους διασωληνωμένους, και τότε θα πάρουμε αποφάσεις».
Για τα περιοριστικά μέτρα την Πρωτοχρονιά ο κυβερνητικός
εκπρόσωπος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χαλαρώσουν. «Οι πρώτες εικόνες τα
Χριστούγεννα είναι πολύ καλύτερες σε σχέση με άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Τις
συνέπειες θα τις δούμε μετά από μια εβδομάδα, δέκα ημέρες. Αυτό που είναι
βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται να χαλαρώσουν τα μέτρα την Πρωτοχρονιά και τα
Θεοφάνεια. Θα πάμε με αυτά και θα κάνουμε συνολική αξιολόγηση. Προτεραιότητα
μας είναι το άνοιγμα των σχολείων. Θα δούμε για τους άλλους κλάδους», επισήμανε
ενώ απαντώντας σε συναφή ερώτηση είπε ότι «δεν εξετάζεται αυστηροποίηση των
μέτρων» για τις γιορτές.
Επιπλέον για τα σχολεία επανέλαβε ότι προτεραιότητα της
κυβέρνησης είναι να ανοίξουν και τον τρόπο θα τον δούμε μετά τις συνεννοήσεις
της υπουργού με τους ειδικούς.
Ανέφερε δε ότι η αντιμετώπιση της πανδημίας και σε τοπικό
επίπεδο, ανά γεωγραφική ζώνη έχει γίνει και γίνεται και τώρα με τα τοπικά
lockdown. «Το τι θα γίνει θα είναι σε συνάρτηση με τις εισηγήσεις των ειδικών»,
είπε.
Ερωτηθείς για τους λόγους που μειώθηκαν τα τεστ τις
τελευταίες ημέρες είπε ότι μέσα στα Χριστούγεννα είναι δύσκολο κάποιος να
προσέλθει στις ιδιωτικές κλινικές για να κάνει τεστ και πως μετά τις γιορτές θα
αυξηθούν ξανά στον μέσο όρο των 30.000 ημερησίως. Σημείωσε ότι γι' αυτό έχει
σημασία ο ρυθμός θετικότητας και για να μείνει χαμηλός θα πρέπει να τηρούμε τα
μέτρα σχολαστικά.