Το πολιτικό ναυάγιο, και το παρασκήνιο, της υπόθεσης Μενδώνη – Λιγνάδη

Μαρίνα Αλεξανδρή

Aπό την πλήρη άγνοια, τη διάψευση της παραίτησης και τη μη αναπαραγωγή «φημών» στην υπόθεση Λιγνάδη, η κυβέρνηση περνά στο «όλα στο φως», «σπάμε τη σιωπή» και στην προαναγγελία θεσμικών παρεμβάσεων για αυστηρότερες ποινές σε εγκλήματα σεξουαλικής κακοποίησης. Το τελευταίο συνοδεύεται και με την υπόμνηση ότι την ευθύνη για τις παραγραφές και τις πιο ήπιες ποινές την έχει... ο ΣΥΡΙΖΑ αφού, όπως έσπευσε να τονίσει από χθες ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, «με την αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, η οποία έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση, υπήρχε μεγάλη ελαστικοποίηση στα ζητήματα αυτά».

 

Με δεδομένο όμως ότι από το (νέο) κυβερνητικό αφήγημα εξακολουθεί να απουσιάζει πλήρως κάθε έννοια πολιτικής ευθύνης, το όλο εγχείρημα της θεσμικής φυγής προς τα εμπρός κρίνεται εξαιρετικά αμφίρροπο ακόμη κι από τα ίδια τα στελέχη της ΝΔ. Κρίνεται επίσης ότι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη είναι ο αδύναμος πολιτικός κρίκος σε κάθε προσπάθεια υπέρβασης της κρίσης – ως «καμένο χαρτί» την περιγράφει χαρακτηριστικά κοινοβουλευτική πηγή της ΝΔ.

 

Το πρόβλημα όμως είναι πως με τους χειρισμούς που επελέγησαν μέχρι στιγμής, ούτε η απομάκρυνση της υπουργού Πολιτισμού είναι πια εύκολη, ούτε είναι δεδομένο ότι θα δώσει την πολιτική διέξοδο που εναγωνίως αναζητείται από το Μαξίμου. Από την μία πλευρά, όπως λένε και γαλάζια στελέχη, μια εκ των υστέρων παραίτηση-απομάκρυνση θα ήταν ομολογία της πολιτικής ευθύνης που σύσσωμη η κυβέρνηση αρνείται κατηγορηματικά μέχρι τώρα. Από την άλλη, με τις αποκαλύψεις και τις καταγγελίες για την υπόθεση Λιγνάδη να εξελίσσονται σε τσουνάμι, ουδείς αποκλείει ο,τιδήποτε και ουδείς παίρνει όρκο για το μέλλον της υπουργού – πόσο μάλλον, αφού το αίτημα παραίτησης της Λίνας Μενδώνη γίνεται «σημαία» και από τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Την ίδια ώρα η ίδια η υπουργός Πολιτισμού δείχνει να χτίζει προσωπικές άμυνες και να στέλνει μηνύματα – γεγονός που δεν διαφεύγει της προσοχής του Μαξίμου. Και η γραμμή της είναι ότι αφενός «εξαπατήθηκε» από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού και, αφετέρου ότι στους πολιτικούς της χειρισμούς δεν κινήθηκε ούτε μόνη της, ούτε αυτοβούλως. Κοινώς, η ίδια η Λίνα Μενδώνη φροντίζει να κάνει γνωστό ότι βρισκόταν σε πλήρη συνεννόηση με τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

 

 

 

Ως προς την «εξαπάτηση», στα χθεσινά ΝΕΑ, ο «Βηματοδότης» περιέγραψε τη συνάντηση που η ίδια η κυρία Μενδώνη λέει ότι είχε με τον Δημήτρη Λιγνάδη μετά τον καταιγισμό των καταγγελιών. Και μεταφέροντας τα λεγόμενα της υπουργού γράφει: «Έπαιζε συνεχώς θέατρο και μάλιστα πρωταγωνιστικό ρόλο ωσάν εκείνη την ώρα να βρισκόταν στο σανίδι. Ήταν τόσο θεατρικός, μου είπε η κυρία Μενδώνη, που μπορούσε να ξεγελάσει πολλούς, ακόμα και υπουργούς...»

 

Σήμερα, και πάλι ο «Βηματοδότης» επανέρχεται στο ΒΗΜΑ της Κυριακής. Και γράφει ότι η – καταστροφική, όπως απέβη – εμφάνιση και συνέντευξη Τύπου της Λίνας Μενδώνη είχε γίνει σε συνεννόηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Η κυρία Μενδώνη», αναφέρει, «κατά τις πληροφορίες μας, δεν έδρασε μόνη, ούτε αυτοβούλως. Είχε, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, προσυνεννοηθεί με τον πρωθυπουργό για τις δηλώσεις της. Δεν είναι τυχαίες επίσης οι αναφορές του πρωθυπουργού γα το όλο θέμα στην συνάντηση που είχε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας το πρωί της Παρασκευής. Το κόστοε για την κυβέρνηση έτεινε να να καταντήσει δυσβάστακτο. Επέδρασε επίσης και η διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε την προηγούμενη με πλήθος επιφανών καλλιτεχνών  ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας όπου ειπώθηκαν πολλά και διάφορα σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση στον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού. Οπότε εξηγείται γιατί το άδειασμα του άλλοτε εκλεκτού της κυβέρνησης υπήρξε τόσο μεγαλοπρεπές χωρίς ενδοιασμούς και επιφυλάξεις.

Κοινώς το ελληνικό #metoo εξελίσσεται σε πολιτικό θρίλερ, όπως συνήθως συμβαίνει με τα περισσότερα θέματα της εγχώριας πολιτικής σκηνής. Θα δούμε πολλά στο ορατό μέλλον, ακόμη είμαστε στην αρχή».

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη