Τα σοβαρά προβλήματα που πρόκειται να υποστούν στο σύνολό τους οι κάτοικοι των Σερρών από την πολιτική απαξίωσης και αποψίλωσης που ακολουθεί η κυβέρνηση σε ότι αφορά τα ΕΛΤΑ, αναδεικνύουν με ερώτησή τους στη Βουλή κατόπιν πρωτοβουλίας του Βουλευτή Σερρών, Λευτέρη Αβραμάκη,14Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία.
Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές κατηγορούν την κυβέρνηση ότι η
πολιτική μείωσης του προσωπικού των ΕΛΤΑ με την απομάκρυνση των δύο πέμπτων των
εργαζόμενων και το κλείσιμο των δύο τρίτων των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, αποτελεί
ένα ακόμα δώρο της κυβέρνησης προς τις μεγάλες εταιρίες κούριερ. Η ΝΔ
αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η παρουσία των ΕΛΤΑ στις απομακρυσμένες
περιοχές της χώρας, αποτελεί ζωτικής σημασίας υπηρεσία για την συγκράτηση των
πληθυσμών και για την αποφυγή ταλαιπωρίας και μεγάλων μετακινήσεων, αποφασίζει
να κλείσει την πλειοψηφία των υποκαταστημάτων
αποψιλώνοντας ακόμα περισσότερο την επαρχία από κρίσιμες υπηρεσίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του Ροδολίβους, όπου το κατάστημα των
ΕΛΤΑ εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες ακόμα και για την καταβολή της σύνταξής τους.
Ακόμα και για την πόλη των Σερρών η εξυπηρέτηση που
παρέχουν τα ΕΛΤΑ θα υποβαθμιστεί σημαντικά δεδομένου ότι οι διανομείς της εταιρίας
θα μειωθούν από 10 που ήταν το 2019 σε μόλις 3. Οι αδικαιολόγητες αυτές
παρεμβάσεις θα έχουν ως συνέπεια να αυξηθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης των υπηρεσιών
των ΕΛΤΑ στις 3 έως 6 ημέρες, με φυσική συνέπεια χιλιάδες καταναλωτές των
Σερρών και όλης της Ελλάδας να στραφούν στις ακριβότερες ιδιωτικές υπηρεσίες
ταχυμεταφορών. Είναι προφανές ότι οι μόνοι κερδισμένοι από αυτή την πολιτική θα
είναι οι μεγάλες εταιρίες ταχυμεταφορών και χαμένοι θα είναι στο σύνολό τους οι
κάτοικοι των Σερρών που είτε θα χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο χρόνο είτε
θα πρέπει να πληρώσουν ακριβότερα τις υπηρεσίες που θα χρησιμοποιήσουν.
Ταυτόχρονα, αυτές οι εξελίξεις, όπως και το κλείσιμο των
υποκαταστημάτων των τραπεζών και η κατάργηση δημοσίων υπηρεσιών στους
περιφερειακούς δήμους της περιφερειακής ενότητας Σερρών, συντελούν στην
υποβάθμιση συνολικά του Νομού και ανεβάζουν σημαντικά το κόστος διαβίωσης στα
χωριά και τις περιφερειακές κωμοπόλεις, δεδομένου ότι σταδιακά το σύνολο του
πληθυσμού θα αναγκάζεται να μετακινείται όλο και περισσότερο προς την πόλη των
Σερρών για να εξυπηρετηθεί. Φυσική συνέπεια όλων αυτών η σταδιακή πληθυσμιακή
αποψίλωση σημαντικών για το Νομό Σερρών περιοχών. Είναι σαφές ότι η πολιτική
της κυβέρνησης είναι η διαρκής υποβάθμιση του Νομού Σερρών σε αντίθεση μάλιστα
με το αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Κεντρικής Μακεδονίας που
υποτίθεται ότι θα αναβάθμιζε το Νομό Σερρών σε δευτερεύοντα πόλο ανάπτυξης
εθνικής εμβέλειας.
Οι Βουλευτές ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση κλεισίματος του
υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στο Ροδολίβος και να ληφθεί κάθε αναγκαίο μέτρο
προκειμένου να μην μείνει η πόλη των Σερρών μόλις με τρεις διανομείς.
Την ερώτηση του Βουλευτή Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ, Λευτέρη
Αβραμάκη, συνυπογράφουν οι: Αλεξιάδης Τρύφων, Βαρδάκης Σωκράτης, Ηγουμενίδης
Νίκος, Καφαντάρη Χαρά, Κόκκαλης Βασίλης, Μάλαμα Κυριακή, Μωραΐτης Θάνος, Παππάς
Νίκος, Πούλου Γιώτα, Σαρακιώτης Γιάννης, Σκουρολιάκος Πάνος, Τριανταφυλλίδης
Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης, Χρηστίδου Ραλλία.
Αναλυτικά η ερώτηση
Σέρρες,04.02.2020
Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: Πλήρης απαξίωση των ΕΛΤΑ στο Νομό Σερρών
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πιστή πάντοτε στο
νεοφιλελεύθερο δόγμα για συρρίκνωση του Κράτους και εκχώρηση όσο δυνατόν
περισσότερων λειτουργιών του στην ιδιωτική πρωτοβουλία, προχωρά σε ένα ακόμη
εγχείρημα υποβάθμισης ενός ιστορικού οργανισμού, αυτού των Ελληνικών
Ταχυδρομείων - ΕΛΤΑ. Το εγχείρημα αυτό ως κύρια στοιχεία έχειτη μείωση των
αποδοχών των εργαζομένων κατά 8%, τη δια της εκδικητικής εθελούσιας εξόδου
μείωση του προσωπικού των ΕΛΤΑ κατά 2.000 εργαζόμενους από 5.000 που εργάζονται
τώρα και το κλείσιμο περίπου 400 από τα 600 υπάρχοντα σήμερα καταστήματα, τα
περισσότερα σε απομακρυσμένες περιοχές, με τη συνεκδοχική αύξηση του χρόνου
παράδοσης των αντικειμένων από μία σε τρεις ημέρες τουλάχιστον.Είναι, λοιπόν,
εύκολο να συναχθεί πως αυτή η χωρίς προηγούμενο συρρίκνωση της δομής των ΕΛΤΑ
θα επιφέρει υποβάθμιση των υπηρεσιών του Οργανισμού προς όφελος των ιδιωτικών
εταιρειών ταχυμεταφορών (courier). Έτσι, το αφήγημα περί αυτορρύθμισης της
αγοράς και περί λειτουργίας του ανταγωνισμού υπέρ της διαφύλαξης του
συμφέροντος των καταναλωτών φαίνεται πως για μία ακόμη φορά διαψεύδεται
παταγωδώς.
Ο Νομός Σερρών πρόκειται κι αυτός να βιώσει τις δυσμενείς
συνέπειες αυτής της καθολικά απαξιωτικής πολιτικής. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι
του Συλλόγου Υπαλλήλων ΕΛΤΑ Σερρών εντός του επόμενου διαστήματος πρόκειται να
μειωθούν οι διανομείς για την πόλη των Σερρών από τους 10, πού ήταν το 2019,
στους 3 ενώ ήδη έχει εξαγγελθεί το κλείσιμο του Περιφερειακού Καταστήματος
Ροδολίβους, το οποίο εξυπηρετεί μία μεγάλη περιοχή αρκετών χιλιάδων κατοίκων.
Άμεση απόρροια όλων αυτών είναι η αύξηση του χρόνου παράδοσης στις 3 έως 6
ημέρες, γεγονός που θα οδηγήσει ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού στην
εξυπηρέτησή τους από ιδιωτικές εταιρείες courier.
Οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ, όμως, είναι αδιαμφισβήτητα
απαραίτητες για την κοινωνία του Νομού Σερρών. Χιλιάδες συνταξιούχοι λαμβάνουν
ταχυδρομικά τις συντάξεις τους στο σπίτι, χιλιάδες πολίτες χρησιμοποιούν τα
ΕΛΤΑ για να στείλουν και να λάβουν επιστολές ή αντικείμενα στα πιο
απομακρυσμένα σημεία της χώρας γρήγορα και φθηνά, γεγονός που καθιστά τον Οργανισμό αυτόν
ακρογωνιαίο λίθο στην επικοινωνία των πολιτών και στη διακίνηση των αγαθών. Το
σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ είναι περισσότερο από βέβαιο πως θα υποβαθμίσει
σημαντικά τον τόσο σημαντικό ρόλο τους. Όσον αφορά στους εργαζομένους στον
Οργανισμό, αυτοί θα βιώσουν ακόμη μια σημαντική μείωση μισθού ενώ ένα μεγάλο
μέρος αυτών θα οδηγηθεί στην εθελούσια έξοδο, αντιμετωπίζοντας πιθανόν
προβλήματα επιβίωσης στη συνέχεια.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη ένα λουκέτο έρχεται
να προστεθείστα αδιάκοπα λουκέτα σε υποκαταστήματα δημόσιων υπηρεσιών και
Τραπεζώνστους περιφερειακούς Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών.
Πρόκειται για γεγονότα απολύτως ενδεικτικά της υποβάθμισης της ζωής των
κατοίκων αυτών των περιοχών, της αποανάπτυξης και της περιθωριοποίησής τους,
για πολιτικές επιλογές που συμβάλλουν στη σταδιακή απαξίωση του αγροτικού
πληθυσμού της χώρας μας, που αποτελεί θεμέλιο του ελληνικού παραγωγικού ιστού.
Παράλληλα, ανοίγουν το δρόμο στην εγκατάλειψη της αγροτικής δραστηριότητας και
την αναζήτηση μιας άλλης προοπτικής σε κάποιο αστικό κέντρο. Τέτοιες εξελίξεις,
όμως, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό
Πλαίσιο Κεντρικής Μακεδονίας, με το οποίο η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να αναπτύξει
πολιτικές που στόχο έχουν να ανασχέσουν την δημογραφική συρρίκνωση και την
γήρανση του πληθυσμού στην ΠΕ Σερρών.
ΕΠΕΙΔΗτα Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούν έναν ιστορικό
Οργανισμό με καίριο ρόλο στην επικοινωνία και την διακίνηση των αγαθών.
ΕΠΕΙΔΗ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία διασφάλιζαν μέχρι σήμερα
την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε κόστος χαμηλό και εντός μικρού χρονικού
διαστήματος, ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή.
ΕΠΕΙΔΗ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούν και για τον Νομό
Σερρών μία πολύ σημαντική υπηρεσία, εξυπηρετώντας πολίτες ακόμη και στις πιο
απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας του γρήγορα και φθηνά.
ΕΠΕΙΔΗ το κλείσιμο ενός ακόμη υποκαταστήματος ΕΛΤΑ στην
Περιφέρεια του Νομού Σερρών και η σημαντική μείωση του προσωπικού διανομής στο
κεντρικό κατάστημα των Σερρών θα οδηγήσει σε σημαντική υποβάθμιση των υπηρεσιών
του Οργανισμού στο Νομό Σερρών.
ΕΠΕΙΔΗ κλείνει ακόμη ένα υποκατάστημα δημόσιας υπηρεσίας
στην Περιφέρεια του Νομού Σερρών μετά από αλλεπάλληλα λουκέτα σε υποκαταστήματα
άλλων δημόσιων φορέων και Τραπεζών
ΕΠΕΙΔΗ συνεχίζεται η υποβάθμιση της Περιφέρειας του Νομού
Σερρών και των χωριών της κόντρα στα όσα η Κυβέρνηση πρότεινε με το
αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Κεντρικής Μακεδονίας.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε ποιες
ενέργειες προτίθεται να προβεί ο αρμόδιος Υπουργός ώστε να μην επιτρέψει την
δυσμενή αυτή εξέλιξη της λειτουργίας των ΕΛΤΑ στην πόλη των Σερρών με 3 μόνο
διανομείς;
2. Σε ποιες
ενέργειες προτίθεται να προβεί ο αρμόδιος Υπουργός ώστε να αποφευχθεί το κλείσιμο
του υποκαταστήματος στο Ροδολίβος, το οποίο εξυπηρετεί μια ευρεία γεωγραφική
περιφέρεια με αρκετές χιλιάδες πληθυσμού μεγαλύτερης κυρίως ηλικίας.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαρδάκης Σωκράτης
Ηγουμενίδης Νίκος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μωραΐτης Θάνος
Παππάς Νίκος
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χρηστίδου Ραλλία