Πτώση τζίρου κατέγραψε το 84,1% των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας τον Μάιο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, όπως προκύπτει από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2021. Σκοπός της έρευνας να καταγράψει την πραγματική κατάσταση της αγοράς την πρώτη περίοδο μετά την επαναλειτουργία της.
Όπως εκτιμά ο Εμπορικός Σύλλογος, η ελαχιστοποίηση της
χρήσης των ΜΜΜ ως μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό αλλά και η έλλειψη
τουρισμού, έχουν ως αποτέλεσμα η πτώση του τζίρου στο κέντρο της Αθήνας να
είναι πολύ μεγαλύτερη από τις περιφερειακές αγορές.
Ειδικά στην παραδοσιακή αγορά της Πλάκας και του
Μοναστηρακίου όπου δραστηριοποιούνται εμπορικές επιχειρήσεις που απευθύνονται
αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό, αντιμετωπίζουν κάθετη πτώση τζίρου.
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο της Αθήνας, τον Μάιο του 2021
σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019, σύμφωνα με την έρευνα δείχνουν ότι η
πλειοψηφία 84,1% δηλώνει πτώση τζίρου. Ένα
55,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πτώση τζίρου κάτω από 30% ενώ μόνο 8,8%
δήλωσαν αύξηση τζίρου και αυτό οφείλεται στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων το
2021.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, λιγότεροι από τους
μισούς (45,3%) δήλωσαν πτώση του τζίρου τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον
Μάιο του 2020.
Ενθαρρυντικό χαρακτηρίζεται ότι ένας στους τέσσερις
(24,9%) πέτυχε αύξηση έως 15% τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με το Μάιο του
2020, αν και περισσότεροι από τους μισούς (50,2%) είχαν ίδια αποτελέσματα με
τον περυσινό Μάιο ή δήλωσαν αυξημένο τζίρο.
Πτώση τζίρου καταγράφηκε και στις πωλήσεις του
πεντάμηνου, με το 68% των ερωτηθέντων να σημειώνει πτώση τζίρου και μόνο,
σχεδόν ένας στους 10 (11,6%) πέτυχε αύξηση τζίρου στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης δήλωσε με αφορμή
την δημοσιοποίηση της έρευνας ότι: «η επαναλειτουργία της αγοράς σε καθεστώς
χαμηλών τζίρων και η διαπίστωση ότι χρειάζεται πολύς χρόνος ακόμα για να επανέλθουμε
στους ρυθμούς του 2019 έχοντας βελτιωμένη
ρευστότητα, δείχνει ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις χρειάζονται ακόμα
στοχευμένη στήριξη για να καλυφθεί «το βουνό των υποχρεώσεων» που μεταφέρθηκαν
από την περίοδο της πανδημίας στο εγγύς μέλλον».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα:
Οι πωλήσεις τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του
2019
Αυξήθηκαν από
51% και πάνω, απάντησε το: 0,0%
Αυξήθηκαν από
31 - 50% απάντησε το: 0,0%
Αυξήθηκαν από
16 - 30% απάντησε το: 4,4%
Αυξήθηκαν έως 15%
απάντησε το: 4,4%
Στα ίδια
επίπεδα απάντησε το: 6,2%
Μειώθηκαν έως
15% απάντησε το: 10,2%
Μειώθηκαν από
16 - 30% απάντησε το: 18,7%
Μειώθηκαν από
31 - 50% απάντησε το: 31,6%
Μειώθηκαν από
51% και κάτω απάντησε το: 23,6%
Δεν λειτουργούσε
το κατάστημα το 2019 απάντησε το: 0,9%
Δεν ξέρω δεν
απαντώ, απάντησε το: 0,0%
Οι πωλήσεις τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του
2019, δείχνουν ότι η πλειοψηφία 84,1%
δηλώνει πτώση τζίρου.
Πτώση τζίρου κάτω από 30% δηλώνει το 55,2% των
ερωτηθέντων. Ελάχιστοι 8,8% δήλωσαν αύξηση τζίρου και αυτό οφείλεται στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων το 2021.
Οι πωλήσεις τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του
2020:
Αυξήθηκαν από
51% και πάνω, απάντησε το: 2,7%
Αυξήθηκαν από
31 - 50% απάντησε το: 2,2%
Αυξήθηκαν από
16 - 30% απάντησε το: 4,4%
Αυξήθηκαν έως
15% απάντησε το: 24,9%
Στα ίδια
επίπεδα απάντησε το: 16,0%
Μειώθηκαν έως
15% απάντησε το: 8,4%
Μειώθηκαν από
16 - 30% απάντησε το: 23,6%
Μειώθηκαν από
31 - 50% απάντησε το: 10,2%
Μειώθηκαν από
51% και κάτω απάντησε το: 3,1%
Δεν
λειτουργούσε το κατάστημα το 2019 απάντησε το: 0,9%
Δεν ξέρω δεν
απαντώ, απάντησε το: 3,6%
Λιγότεροι από τους μισούς (45,3%) δήλωσαν πτώση του
τζίρου τον Μάϊο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020. Το ενθαρρυντικό
είναι ότι ένας στους τέσσερις (24,9%) πέτυχε αύξηση έως 15% τον Μάϊο του 2021
σε σύγκριση με το Μάϊο του 2020. Περισσότεροι από τους μισούς (50,2%) είχαν ίδια αποτελέσματα με τον
περυσινό Μάιο ή δήλωσαν αυξημένο τζίρο.