Σάββατο, 19 Ιουνίου 2021

Καθαρτήριο

δημοσίευση από: Sintiki News - 6/19/2021 11:17:00 μ.μ.


Αντώνης Ελευθεριάδης

Ο Απόστολος Βακάκης ανακοίνωσε ότι σταματά να αγοράζει από την Ασία. Το Jumbo αδυνατεί να ανταποκριθεί εξαιτίας του δεκαπλασιασμού των ναύλων μεταφοράς που καθιστούν ασύμφορη την λιανική τιμολόγηση των εμπορευμάτων ισχυρίζεται ο ιδιοκτήτης στην γενική συνέλευση.

 

Σε άρθρο τους η Joanna Konings και ο Rico Luman επισημαίνουν ότι η πανδημία αλλάζει τις θαλάσσιες μεταφορές. Οι τιμές αυξάνονται ραγδαία. Οι ναυτιλιακές εταιρείες λόγω της μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης μείωσαν αντίστοιχα την χωρητικότητα σε μεγάλες διαδρομές.  Τώρα που η οικονομία ανακάμπτει οι παγκόσμιες μεταφορές πασχίζουν να ανταποκριθούν.

 

Ταυτόχρονα, η πανδημία εξακολουθεί να οδηγεί σε διαταραχές, όπως το ξαφνικό κλείσιμο του λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων Yantian της Κίνας - μέρος του 4ου μεγαλύτερου λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων Shenzhen - στις αρχές Ιουνίου. Παρόλο που οι επιχειρήσεις έχουν ξαναρχίσει, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η συνεχιζόμενη ανάγκη για μέτρα για να σταματήσει η εξάπλωση του Covid-19 σημαίνει ότι οι καθυστερήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται. Αν και η Κίνα και άλλες μεγάλες εμπορικές χώρες σημειώνουν πρόοδο στα προγράμματα εμβολιασμού, η δημιουργία ανοσίας θα χρειαστεί χρόνο και κατά συνέπεια η ξαφνική διακοπή θα παραμείνει κίνδυνος τους επόμενους μήνες.

 

Η έλλειψη εναλλακτικών επιλογών οδηγεί στην αύξηση του κόστους μεταφοράς αυτή τη στιγμή. Για προϊόντα υψηλότερης αξίας, οι εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς θα ήταν κανονικά μια επιλογή, όπως η αποστολή ηλεκτρονικών συσκευών αεροπορικώς ή μέσω τρένου, κυρίως μέσω του «Silk Road». Ωστόσο, η χωρητικότητα αυτή τη στιγμή είναι περιορισμένη και τα τιμολόγια έχουν επίσης αυξηθεί. Οι αποστολείς προϊόντων χαμηλότερης αξίας όπως είδη οικιακής χρήσης, παιχνίδια, διαφημιστικά είδη ή μπλουζάκια έχουν δει το κόστος μεταφοράς να αυξάνεται από περίπου το 5% του κόστους προμήθειας σε περισσότερο από 20%.

 

Η δυσκολία απορρόφησης αυξήσεων σε αυτήν την κλίμακα σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορεί να αρχίσουν να αισθάνονται τις επιπτώσεις μέσω αυξήσεων των τιμών ή αλλαγών στη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Η άνοδος του πληθωρισμού  θα οδηγήσει σε άνοδο των επιτοκίων η οποία θα δυσχεράνει την ήδη δύσκολη διαχείριση του χρέους.

 

Η επιλογή των G7 για φορολόγηση των πολυεθνικών γιγάντων θα δώσει την δυνατότητα να υπάρξει μια νέα ροή δισεκατομμυρίων να χρηματοδοτήσει τα κορονοχρέη και τα επενδυτικά σχέδια ανάκαμψης. Εκκρεμεί προς το παρόν η συμφωνία Κίνας και Ρωσίας που θα οδηγήσει σχεδόν όλα τα κράτη να συναινέσουν. Αυτό όμως δεν διευκολύνει κάπως τα μικρά και φτωχότερα κράτη.

 

Παράλληλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν απολαύσει εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2021, οι νέες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασαν σε ρεκόρ ύψους 229 πλοίων με συνολική χωρητικότητα φορτίου 2,2 εκατομμύρια TEU. Η πλημμύρα της νέας χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων θα μειώσει τις πιέσεις των τιμών, αλλά όχι πριν από το 2023.

 

 

 

Αυτή η μετάβαση στην νέα κανονικότητα θα αλλάξει άρδην τον επιχειρηματικό χάρτη.  Οι επιχειρήσεις που βαραίνονται από χρέη, που αδυνατούν να προσαρμοστούν, που οι νέες συνθήκες τις εξοβελίζουν λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα θα εξαφανιστούν. Η μεταβατική περίοδος θα εμφανίσει ευκαιρίες και κινδύνους που ακόμη και επιχειρηματίες χωρίς τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα βρεθούν να ρισκάρουν σε παιχνίδια που αγνοούν. Τα κρυπτονομίσματα για παράδειγμα είναι μια επενδυτική ευκαιρία της μόδας πρόσφατα, όπου οι επενδυτές προσελκύονται σαν τις πεταλούδες από το φως των κερδών αμελώντας την φωτιά της υψηλής διακύμανσης. Αντίστοιχα οι διακυμάνσεις στα εμπορεύματα θα αποδειχθούν επικερδείς για λίγους τολμηρούς και καταστροφικές για πολλούς με αργά αντανακλαστικά.

 

Η επίπλαστη ευδαιμονία του τέλους της υγειονομικής καταιγίδας θα οδηγήσει πολλούς να πιστέψουν ότι θα συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε. Θα λειτουργήσουν με το προηγούμενο επιχειρηματικό μοντέλο σε ένα εντελώς διαφορετικό κόσμο.

 

Στην Ευρώπη το Ταμείο Ανάκαμψης θα αποτελούσε μια ευκαιρία και ένα δίχτυ προστασίας για όσους ο νέος αυτός κόσμος απειλεί. Δυστυχώς στην Ελλάδα η κυβέρνηση επιφυλάσσει την ίδια τύχη για τους πολλούς επιχειρηματίες, αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες  με τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα. Μετά το εργατοκτόνο νομοσχέδιο, την ασφαλιστική απορρύθμιση θα αποκαλυφθεί και το σχέδιο Ελλάδα 2.0. Οι ολιγάρχες θα βρεθούν με πακτωλό χρημάτων από επιδοτήσεις και τραπεζικό δανεισμό, ενώ οι υπόλοιποι θα νιώθουν να σφίγγει η θηλιά του πτωχευτικού.

 

Το σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 πρέπει να στοχεύει σε συμπεριληπτική ανάπτυξη, να οδηγεί  δηλαδή το σύνολο της κοινωνίας στην ευημερία, ενώ παράλληλα διαφυλάττει το μέλλον με όρους περιβάλλοντος, οικονομίας, δημογραφικού κτλ.

 

Η δεξιά διαμορφώνει ένα καθαρτήριο όπου οι λίγοι θα περάσουν στον φορολογικό(sic) παράδεισο και οι πολλοί θα καταλήξουν στην επίγεια πτωχευτική κόλαση. Το ζητούμενο είναι προφανώς να σπάσουμε τις πύλες του παραδείσου….

 

 

 

About Sintiki News

Techism is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © Sintiki News™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.