Μπορεί την είδηση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για 35 χρόνια, έναντι σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, να «υποδέχθηκε» σε πανηγυρικούς τόνους ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ωστόσο υπάρχουν πολλά «αγκάθια» και ερωτηματικά, ως προς την επόμενη μέρα και κυρίως πως θα διαμορφωθεί ο νέος τιμοκατάλογος από τον ανάδοχο ιδιώτη.
Από
τον περασμένο Μάρτιο, ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε., είχε
εκφράσει τις ενστάσεις του και τις αντιρρήσεις του τονίζοντας πως η παραχώρηση
της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων θα επηρεάσει κυρίως τις τοπικές
κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, αυξάνοντας πολύ το
κόστος των μεταφορών και της μετακίνησης των πολιτών.
Σύμφωνα
με το Σύλλογο Εργαζομένων, σήμερα η χρέωση των διοδίων είναι 0,03€/χλμ, και
υπάρχουν αρκετές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες καθώς και δυνατότητα
διεύρυνσής τους. Μετά την παραχώρηση η χρέωση θα είναι περίπου 0,07€/χλμ,
δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί το κόμιστρο όλων των διοδίων.
Μάλιστα,
έδωσε στη δημοσιότητα και τους σχετικούς πίνακες με τις τιμές που ισχύουν τώρα
και τις νέες τιμές που- εκτιμάται ότι- θα επιβάλλει η ιδιωτική εταιρεία.
Σύμφωνα
με τους πίνακες και τις εκτιμήσεις του Συλλόγου, η αύξηση στην τιμή στα διόδια
Στρυμονικού θα φτάσει το 204%, καθώς από 1€ που είναι σήμερα, θα «εκτοξευθεί»
στα 3,04€, ενώ η αύξηση στα διόδια Προμαχώνα θα «αγγίξει» το 50% και από 2€ που
είναι σήμερα, η τιμή θα διαμορφωθεί στα 3€.
Δείτε
αναλυτικά τους πίνακες: