Διδακτορικό Πατούλη: Σφοδρές αντιδράσεις για την απάντηση της Ιατρικής Σχολής και την «άριστη τεμπελιά»


Έντονες αντιδράσεις και νέα ερωτήματα γεννά η απάντηση του προέδρου της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Γεράσιμου Σιάσου σχετικά με την αποκάλυψη που προκάλεσε σάλο για τη λογοκλοπή της διατριβής του «γαλάζιου» Περιφερειάρχη και πρόεδρου του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργου Πατούλη.

 

Η Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή που έδωσε τη γνωμοδότηση για το διδακτορικό του κ. Πατούλη και στην οποία απευθύνθηκε η Ιατρική Σχολή τοποθετείται για το «ειδικό μέρος» και όχι «το γενικό», δίχως να διαψεύδει επί της ουσίας ότι το γενικό μέρος είναι προϊόν λογοκλοπής.

 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στις διδακτορικές διατριβές στις ιατροβιολογικές επιστήμες, οι οποίες αφορούν πρωτογενή έρευνα, αξιολογείται η συνεισφορά του υποψήφιου διδάκτορά στο σχεδιασμό της ερευνητικής μελέτης, στη συλλογή του υλικού, στην επεξεργασία του υλικού, στην στατιστική ανάλυση, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και στη συγγραφή τους σε επιστημονικά άρθρα και ανακοινώσεις. Όλα τα ανωτέρω περιλαμβάνονται στο ειδικό μέρος μιας διδακτορικής διατριβής, ενώ στο γενικό μέρος μιας διδακτορικής διατριβής παγίως αποτυπώνεται η προϋπάρχουσα γνώση».

 

«Δηλαδή εκείνοι που του έδωσαν το διδακτορικό, έκριναν ότι είναι αυθεντικό. Τι θα έλεγαν δηλαδή; Ότι δεν είναι αυθεντικό και ότι κακώς του το έδωσαν;», διερωτάται η «Αυγή» που έκανε την αποκάλυψη και θέτει επίσης το ερώτημα  «γιατί εκατομμύρια διδάκτορες και ακαδημαϊκοί δεν ακολούθησαν την οδό του κυρίου Πατούλη να αντιγράψουν με δυο κλικ τις διατριβές άλλων συναδέλφων τους;».

 

Θυμωμένες όμως είναι και οι αντιδράσεις πολλών πανεπιστημιακών, φοιτητών και ανθρώπων που με κόπους απέκτησαν ένα διδακτορικό.

 

Ενδεικτική είναι η ανάρτηση του Βασίλη Μαργαρίτη, αναπληρωτή καθηγητή Δημόσιας Υγείας στο Walden University στη Μινεάπολη των ΗΠΑ, ο οποίος θέτει κρίσιμα ερωτήματα τόσο για το χρόνο ολοκλήρωσης της διατριβής και τη μη διαγραφή, όσο και για την υποβάθμιση και τη μη αξιολόγηση της αυθεντικότητας του ενικού μέρους της διατριβής από το ΕΚΠΑ και την Ιατρική Σχολή, που όπως γράφει, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.

 

«Ασύλληπτη επίσημη απάντηση από το ΕΚΠΑ που ελπίζουμε να διορθωθεί σύντομα διότι τα πτυχία μας που με κόπο αποκτήσαμε κ μας ανέδειξαν στο εξωτερικό κινδυνεύουν να τεθούν υπό αμφισβήτηση» λέει ο κ. Μαργαρίτης και προσθέτει: «Δυο σοβαρά σημεία. Δεν υπάρχει καμία εξήγηση πως από την έκθεση προόδου του 1994 βρεθήκαμε στη νέα επιτροπή το 2018 κ έκθεση προόδου το 2019,ενώ οι διατάξεις ορίζουν τη διαγραφή του φοιτητή κ απαιτούνται αιτήσεις κ αποφάσεις οργάνων για τη μη διαγραφή. Κ το σημαντικότερο, η επίσημη υποβάθμιση κ μη αξιολόγηση αυθεντικότητας γενικού μέρους διατριβής αποτελεί παγκόσμια ακαδημαϊκή πρωτοτυπία κ απαξίωση κάθε έννοιας ακαδημαϊκής έρευνας κ συγγράμματος. Το ΕΚΠΑ κ η Ιατρική σχολή δεν αξίζουν αυτό το έγγραφο που θα τους σημαδεύει για πάντα».

 

Mε παρέμβασή του και το Δίκτυο Ερευνητριών και Ερευνητών μιλάει για «τεράστιο ποσοστό λογοκλοπής του διδακτορικού του κ. Πατούλη», καλώντας τη διοίκηση του ΕΚΠΑ καθώς και την υπουργό Παιδείας να προχωρήσουν «στην καθαίρεση του Διδακτορικού τίτλου του κ. Πατούλη».

 

Η ανακοίνωση του Δικτύου Ερευνητριών και Ερευνητών

 

«Σύμφωνα με δήλωση του στελέχους της Νέας Δημοκρατίας Αλέξη Πατέλη, οι κάτοχοι διδακτορικών είναι τεμπέληδες. Τεμπέληδες δηλαδή όσες και όσοι αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους για την απόκτηση του υψηλότερου ακαδημαϊκού τίτλου..

 

 

 

Στην περίπτωση του περιφερειάρχη  Αττικής και προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Γιώργου Πατούλη, το λογοκλεμένο διδακτορικό του, είναι χρήσιμος τίτλος, σκαλοπάτι επιφάνειας για την κατά τα άλλα γκλάμουρους πορεία ενός απαστράπτοντα αρίστου. Ο κ. Πατούλης δεν είναι τεμπέλης. Με έτοιμο διδακτορικό γλύτωσε χρόνο στον δρόμο για την επιτυχία σε ανώτερες θέσεις ευθύνης επιστημονικών συλλόγων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Άξιος και άριστος δείχνει πως πρέπει να γίνεται η δουλειά. Βεβαίως άριστη και άξια είναι και η επταμελής επιτροπή που έκρινε το διδακτορικό του.

 

Τα παραπάνω εξηγούν τη στάση της Κυβέρνησης απέναντι στους ερευνητές και τις ερευνήτριες της χώρας. Από την πλήρη υποβάθμισή των διδακτόρων στον δημόσιο λόγο, την αναδιάρθρωση των ελληνικών πανεπιστημίων μέχρι και τις προτάσεις για κατάργηση του ΕΛΙΔΕΚ, του μεγαλύτερου φορέα δημόσιας χρηματοδότησης της έρευνας στη χώρα.

 

Η αριστεία μετριέται σε τίτλους που συλλέγει κάποιος χωρίς να δίνεται καμία αξία στο πραγματικό περιεχόμενο, στην προσφορά στην επιστήμη και τελικά στην κοινωνία. Η τεμπελιά μετριέται στα παραγωγικά χρόνια που δαπανά κάποιος να ολοκληρώσει το διδακτορικό του, όταν αμείβεται με ελάχιστα χρήματα για το έργο που παράγει, και δουλεύει ατελείωτες ώρες σε εργαστήρια και βιβλιοθήκες για πρωτογενή γνώση, ουσιαστική και χρήσιμη για την ακαδημαϊκή έρευνα.

 

Καθένας και η καθεμία μπορεί να χρησιμοποιήσει το turnitin και να αντιληφθεί το τεράστιο ποσοστό λογοκλοπής του διδακτορικού του κ. Πατούλη. Χρέος της Διοίκησης του ΕΚΠΑ, καθώς και της Υπουργού Παιδείας είναι να προχωρήσει στην καθαίρεση του Διδακτορικού τίτλου του κ. Πατούλη. Να προβεί σε έλεγχο της επταμελούς επιτροπής των μελών ΔΕΠ που ενέκριναν το διδακτορικό του και ανακήρυξε τον ίδιο Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου, εξισώνοντας τη δουλειά χιλιάδων επιστημόνων με μια ψεύτικη και κλεμμένη διατριβή.

 

ΥΓ 1.  Μάλλον ο κ. Πατέλης ανθρώπους σαν τον κ. Πατούλη είχε στο μυαλό του όταν δήλωνε πως δεν θα προσλάμβανε κατόχους διδακτορικών…

 

ΥΓ 2. Να θυμίσουμε πως πριν λίγα χρόνια η Ελληνική Δικαιοσύνη είχε αποφασίσει την απόλυση και φυλάκιση για δέκα χρόνια μίας καθαρίστριας επειδή είχε προσληφθεί με πλαστό απολυτήριο. Στην περίπτωση του κλεμμένου διδακτορικού του κ. Πατούλη τι πρέπει να γίνει?»

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη