Ερώτηση Λευτέρη Αβραμάκη στη Βουλή: Είναι εξασφαλισμένες οι χρηματοδοτήσεις των εξαγγελθέντων «2ου Αρδευτικού Δικτύου Σερρών (ΤΟΕΒ Προβατά)» & «5ου Αρδευτικού Δικτύου Φυλλίδος»;


Ερώτηση σχετικά με τη χρηματοδότηση των εξαγγελθέντων έργων κατασκευής των «2ου Αρδευτικού Δικτύου Σερρών (ΤΟΕΒ Προβατά)» και «5ου Αρδευτικού Δικτύου Φυλλίδος» κατέθεσαν στη Βουλή με πρωτοβουλία του βουλευτή Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Λευτέρη Αβραμάκη, 7 βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος.

 

Ειδικότερα και με αφορμή τα Δελτία Τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την πρόσληψη Τεχνικών Συμβούλων για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών του ΥΠΑΑΤ για την ωρίμανση και την προώθηση προς υλοποίηση των ως άνω έργων και στα οποία αναφέρεται πως «η χρηματοδότηση των έργων είναι εξασφαλισμένη είτε από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2023-2027 είτε μέσω ΣΔΙΤ με 25ετή συντήρηση και λειτουργία, εφ´ όσον το ετήσιο όριο των πληρωμών διαθεσιμότητας της Ελλάδος το επιτρέψει» οι βουλευτές ρωτάνε, εκφράζοντας σαφείς επιφυλάξεις, ποιες προϋποθέσεις συντρέχουν ώστε να ανακοινώνεται το εξασφαλισμένο της χρηματοδότησης.

 

Πιο αναλυτικά το δελτίο τύπου σημειώνει:

 

«Αρχικά κι όσον αφορά το ΠΑΑ 2023 – 2027: πρόκειται για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που μόλις έχει ξεκινήσει να τρέχει κι υπάρχουν ήδη 20 έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων ενταγμένα, από το προηγούμενο ΠΑΑ 2014 – 2020, ενώ την ένταξή τους θα διεκδικήσουν και μια σειρά άλλα ομοειδή έργα τα οποία είναι ήδη ώριμα. Τα κονδύλια που θα αφορούν τη χρηματοδότηση τέτοιων έργων ανέρχονται στα 353.602.942 €, ενώ τα ως άνω αρδευτικά έργα στις Σέρρες αναμένεται με βάση τις εξαγγελίες να φτάσουν τον προϋπολογισμό των 100.000.000 €. Πώς προκύπτει, λοιπόν, η βεβαιότητα εξασφάλισης χρηματοδότησης από το ΠΑΑ 2023 – 2027 όταν υφίστανται «στην αναμονή» δεκάδες άλλα έργα ώριμα για ένταξη τη στιγμή που τα έργα στις Σέρρες δεν έχουν φτάσει στο απαιτούμενο στάδιο ωρίμανσης είναι ερώτημα που ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να απαντήσουν.

 

Αναφορικά με την κατασκευή των έργων στα πλαίσια ΣΔΙΤ, ήδη λίγες εβδομάδες μετά την δημοσίευση των Δελτίων Τύπου του ΥΠΑΑΤ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απέκλεισε το ενδεχόμενο κατασκευής των έργων με αυτό τον τρόπο, προφανώς επειδή το ετήσιο όριο πληρωμών διαθεσιμότητας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δεν επαρκεί προς τούτο. Αναμένεται βέβαια η απάντηση των Υπουργών σχετικά. Τέλος οι βουλευτές ρωτάνε γιατί δεν εντάχθηκαν τα έργα αυτά στο πρόγραμμα ΥΔΩΡ 2.0, το οποίο έκλεισε λίγες εβδομάδες πριν και στο οποίο εντάχθηκαν πολλά άλλα αρδευτικά έργα ανά την επικράτεια.

 

Τα έργα υποδομών, ιδιαιτέρως για το Νομό Σερρών, που βιώνει ένδεια σε αυτόν τον τομέα, αποτελούν ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την περιοχή. Η αντιμετώπισή τους πρέπει να γίνεται με τρόπο σοβαρό, οργανωμένο και τεκμηριωμένο. Οι εξαγγελίες έργων χωρίς τη συνδρομή θεμελιωδών υλικών προϋποθέσεων και για λόγους προεκλογικούς δεν ωφελούν το δημόσιο διάλογο και την αναζήτηση διεξόδου στο αντιαναπτυξιακό κρεσέντο των τελευταίων ετών. Αντίθετα, είναι αναγκαίο σε αυτή τη φάση ένα ρεαλιστικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές, ενταγμένο σε ένα γενικότερο αναπτυξιακό σχέδιο για τις Σέρρες καθώς κι ασταμάτητη εργασία με στόχο την ωρίμανση των έργων που απαιτούνται»

 

Την ερώτηση συνυπογράφουν μαζί με το Λευτέρη Αβραμάκη οι Αραχωβίτης Σταύρος, Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος, Κασιμάτη Νίνα, Πούλου Παναγιού Ραγκούσης Ιωάννης, Σκουρολιάκος Παναγιώτης

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη