Οι περιοχές που προκρίνονται για υδατοδρόμια σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Αμφίπολη και Κερκίνη


Μπορείτε να φανταστείτε να επιβιβάζεστε σε ένα υδροπλάνο μπροστά από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ή από το λιμάνι της πόλης και μέσα σε λίγη ώρα να βρίσκεστε στην Ουρανούπολη ή στη Σκιάθο ή σε κάποιο νησί του Αιγαίου;

 

Κι όμως δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Η δημιουργία υδατοδρομίων και η έναρξη πτήσεων υδροπλάνων στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε άλλες περιοχές είναι ένας εφικτός στόχος, για τον οποίο ναι μεν η συζήτηση ξεκίνησε πριν από περίπου δέκα χρόνια πλην όμως πλέον οδεύει προς μια υλοποίηση.

 

Η ύπαρξη μάλιστα τουλάχιστον δύο εταιρειών που δραστηριοποιούνται ενεργά τόσο στην κατασκευή των κατάλληλων υποδομών, δηλαδή των υδατοδρομίων, όσο και στο πτητικό έργο αναδεικνύει την προσπάθεια που μπορεί επιτέλους σύντομα να τελεσφορήσει.

 

Αξιοσημείωτο είναι, δε, ότι πριν από περίπου οκτώ μήνες το υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να υποδείξει πιθανές θέσεις υδατοδρομίων στην περιοχή.

 

«Εμείς κάναμε μια λίστα με πιθανά υδατοδρόμια που πρέπει να αδειοδοτηθούν την οποία και στείλαμε» είπε στη voria.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλιας.

 

Η λίστα με τα συγκεκριμένα σημεία ήταν απαραίτητη, όπως είπε ο κ. Μπίλιας, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σχετική μελέτη για να ερευνηθεί η βιωσιμότητα αυτών των υδατοδρομίων, «για να ξεκινήσουν στη συνέχεια οι διαδικασίες αδειοδότησης» σε συνεργασία με τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία και τους δήμους.

 

Τα σημεία που υπέδειξε η Περιφέρεια είναι αρκετά, αξιοποιώντας έτσι την ακτογραμμή που έχει, αλλά ακόμα και τις λίμνες που βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία.

 

Στη λίστα, όπως ανέφερε ο κ. Μπίλιας, συμπεριλήφθηκαν η Πιερία με τον Πλαταμώνα και την παραλία Κατερίνης, η Θεσσαλονίκη με το λιμάνι, το Μέγαρο Μουσικής, το αεροδρόμιο και τη Μαρίνα Αρετσούς. «Στη Χαλκιδική σε κάθε πόδι έχουμε 2-3 σημεία, την Ουρανούπολη, ενώ επίσης έχει συμπεριληφθεί η Ασπροβάλτα και η Αμφίπολη. Επιπλέον στη λίστα υπάρχουν και οι λίμνες Κερκίνη, Βεγορίτιδα και Δοϊράνη», είπε ο κ. Μπίλιας.

 

Παρότι υπήρξαν κάποιες βελτιώσεις ως προς την αδειοδότηση κατασκευής υδατοδρομίων, η εμπλοκή των Λιμενικών Ταμείων και των δήμων εξακολουθεί να προκαλεί αρκετές καθυστερήσεις, ενώ θα ήταν προτιμότερο η αδειοδότηση να περάσει σε φορείς που διαθέτουν τεράστια τεχνογνωσία σε τέτοιες υποδομές, όπως είναι οι Περιφέρειες.

 

«Προφανώς είναι εφικτό να κατασκευαστούν υδατοδρόμια και να έχουμε υδροπλάνα. Έχουν επισκεφτεί την Περιφέρεια και οι δύο εταιρείες που θέλουν να ασκήσουν αυτή τη δραστηριότητα στην Ελλάδα και θεωρούν ότι και η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία έχουν ενδιαφέρον. Από εκεί και πέρα αυτό που πρέπει να γίνει, κατά την άποψή μου, είναι να δούμε τις αρμοδιότητες, καθώς οι υφιστάμενοι φορείς αδειοδότησης δεν είναι πολύ εύκολο να προχωρήσουν στις αδειοδοτήσεις τέτοιων εγκαταστάσεων ,παρότι έχει διευκολυνθεί πολύ η διαδικασία. Ωστόσο υπάρχει μια αδυναμία από πλευράς δήμων και Λιμενικών Ταμείων», επισήμανε ο κ. Μπίλιας.

 

Εκπρόσωπος εταιρείας στην Ελλάδα που ήδη δραστηριοποιείται στην κατασκευή υδατοδρομίων και διαθέτει και υδροπλάνα ανέφερε στη Voria.gr ότι «αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στη δημιουργία του δικού μας δικτύου υδατοδρομίων, το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε για να ενεργοποιήσουμε την πτητική λειτουργία των υδροπλάνων». Αν και σήμερα η εταιρεία δεν είναι σε θέση να αναφέρει την ακριβή ημερομηνία έναρξης των πτήσεων των υδροπλάνων είναι χαρακτηριστικό ότι έχει ήδη κατασκευάσει 8 υδατοδρόμια, ένα εκ των οποίων στον Βόλο.

 

«Κατασκευάζουμε τα υδατοδρόμια ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και σίγουρα χρειάζεται ένα δίκτυο το οποίο θα μπορεί να αποδώσει και να αξιοποιηθεί εμπορικά για την εταιρεία αλλά και για τους επιβάτες. Από οκτώ υδατοδρόμια και πάνω είναι ένα αξιοποιήσιμο δίκτυο υδατοδρομίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση είμαστε και προχωράμε βήμα- βήμα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή: voria.gr

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη