Δημήτρης Ρέππας / Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, το δυστύχημα στα Τέμπη θα είχε αποφευχθεί


Στην εκτίμηση ότι το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση προέβη στην εξεταστική επιτροπή που διερευνά ενδεχόμενες πολιτικές ευθύνες στην σιδηροδρομική τραγωδία ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Ρέππας.

 

«Μέχρι το 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, αλλά σταμάτησε. Εαν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, που σταμάτησε το 2019 στη Λάρισα, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα γιατί αυτόματα θα λειτουργούσε το σύστημα πέδησης και θα ακινητοποιούνταν οι συρμοί», είπε ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από το 2009-2011 και καταλόγισε ευθύνες στην κυβέρνηση για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης.

 

Πάντως, ο κ. Ρέππας αναγνώρισε πως παίζει καθοριστικό ρόλο ο ανθρώπινος παράγοντας, υπογραμμίζοντας ότι ο μοιραίος σταθμάρχης δεν ήταν κατάλληλος για τη θέση αυτή.

 

«Η επιλογή του δεν έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια, όπως προκύπτει και εκ του αποτελέσματος», είπε. Σε ότι αφορά στους λόγους που κατά τη γνώμη του, οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, είπε ότι δεν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες σε κάθε σταθμό, όπως αυτόν της Λάρισας, όπου στο παρελθόν υπηρετούσαν δυο σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής.

 

Κληθείς να απαντήσει σε ερωτήσεις των βουλευτών- μελών της εξεταστικής επιτροπής ο Δημήτρης Ρέππας υποστήριξε ότι έχει σταματήσει να λειτουργεί το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας συρμών, που βρισκόταν στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ επί της οδού Καρόλου.

ΣΥΡΙΖΑ: Αποκαλυπτική η κατάθεση Ρέππα

 

Από τη μεριά του, ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να χαρακτηρίσει αποκαλυπτική την κατάθεση Ρέππα.

 

Ειδικότερα, η δήλωση των βουλευτών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που συμμετέχουν στην Εξεταστική Επιτροπή έχει ως εξής:

 

«Παρά το γεγονός, ότι η ευθύνη αποκατάστασης της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα ανήκε αποκλειστικά στην Κυβέρνηση, και η αποκατάσταση απαιτούσε μια ελάχιστη δαπάνη, εντούτοις ουδέποτε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αποκατέστησε το σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο παρέμεινε μέχρι και το δυστύχημα εκτός λειτουργίας.

 

Πρόσθεσε ο κ. Ρέππας, ότι, αν λειτουργούσε, θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα. Καταρρέει για άλλη μία φορά το αφήγημα της ΝΔ ότι πρόκειται μόνο για ανθρώπινο λάθος ενός σταθμάρχη, ο οποίος – σύμφωνα με τον κ. Ρέππα – δεν προσελήφθη με αξιοκρατικά κριτήρια.

 

Ως ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ θεωρούμε δεδομένες τις κυβερνητικές ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα, που έχουν το ονοματεπώνυμο Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων – όπως κατέθεσε και ο κ. Ρέππας – το εμπιστευτικό έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας,

που κοινοποιήθηκε στο Υπ. Μεταφορών στις 4/10/2021».

 

Οι Βουλευτές – μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής:

Β. Κόκκαλης

Αλ. Αυλωνίτης

Δ. Καλαματιανός

Γ. Σαρακιώτης

 

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη