π. Χαράλαμπος Κοπανάκης : ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ


Προ ετών, ενας επίσκοπος θέλησε να αλλάξει το καθεστώς της μονιμότητας των ιερέων των νεκροταφείων, και να πηγαίνουν διαφορετικοί ιερείς κάθε βδομάδα, ούτως ώστε να μην συγκεντρώνεται το χρήμα σε λίγους.

Η αντίδραση των ιερέων που ήταν μόνιμοι στα νεκροταφεία, θυμίζει νονούς της νύχτας, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ, τον απείλησαν οτι θα βρεθεί σε χαντάκι.

Οι εν λόγω ιερείς, είχαν δημιουργήσει τεράστιες περιουσίες, με αγορές ακινήτων και επιχειρήσεις για τα παιδιά τους.

Παπάς που υπηρετεί σε Ενορία μεγάλης πόλης, μου έχει πει οτι μια βδομάδα το μήνα που πάει στο νεκροταφείο, είναι αρκετή για να βγάζει πάνω από δύο μισθούς.

Όσες φορές στα 28 χρόνια που είμαι κληρικός, έχω ρωτήσει γέροντες με κύρος περί των λεγόμενων "τυχερών", μου έχουν απαντήσει "να τα παίρνεις, γιατί οι πιστοί τα δίνουν με την ψυχή τους."

Πρόσφατα επίσης, μου έλεγε μια κοπέλα που είχε αναλάβει να φροντίζει συγγενικό της πρόσωπο που δεν είχε παιδιά, πως μετά το θάνατο του, το σπίτι βρέθηκε με συμβόλαιο στο όνομα του γέροντα που το επισκεπτόταν τακτικά.

Άλλος παλαιότερα, μου είχε πει οτι σημειώνει τις διευθύνσεις των σπιτιών που σε αγιασμούς και ευχέλαια δίνουν πενηντάρικο, για να πηγαίνει ξανά, και αποφεύγει αυτούς που δίνουν λιγότερα.

Σε Γάμο που ζήτησαν από τον κουμπάρο 280€ για το Ναό, τα 20€ πήγαν στο νεωκόρο και τα 260€ στον παπά.

Ιστορίες κανονικότητας, που δεν αφορούν τραγουδιστές, πολιτικούς και λοιπούς "ανήθικους."

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη