Προαστιακός / Η ανακοίνωση της Hellenic Τrain για τον συρμό που μπήκε στη γραμμή του μετρό – Τι απαντούν οι μηχανοδηγοί


Αντί να προβληματιστεί και να απολογηθεί για το νέο εν δυνάμει επικίνδυνο περιστατικό στον σιδηρόδρομο, η Hellenic Train προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τον κόσμο από τα σοβαρά προβλήματα στο δίκτυο αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι μηχανοδηγοί, με αφορμή το περιστατικό με τον συρμό του προαστιακού που μπήκε σε γραμμή του μετρό.

 

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση της εταιρίας, σύμφωνα με την οποία, «έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών» και «το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα».

 

Υπενθυμίζεται ότι για το περιστατικό έχει διαταχθεί κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

 

«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.

 

Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.

 

Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».

Τι απαντούν οι εργαζόμενοι

 

Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι «η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο – και για άλλη μια φορά – επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα , όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό».

 

«Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγος είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ.

 

Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που απεσοβήθει με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις.

 

Το ίδιο παραπλανητική ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα ειναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτά όταν βρέχει οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδήγησης.

 

Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι.

 

Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο – μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους.

 

Ενημερώνουμε τον πραγματικό Διοικητή της Εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδη μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον.

 

ΥΓ: όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβαν που αναδείξαμε, όταν λειτουργεί η Τηλεδιοικηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν».

Τι συνέβη

 

Είχε προηγηθεί σημερινό (Πέμπτη, 17/10) πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, σύμφωνα με το οποίο, συρμός του προαστιακού οδηγήθηκε από λάθος εντολή σταθμάρχη στη γραμμή του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

 

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train καταγγέλλουν ότι αυτό θα μπορούσε να είχε επικίνδυνη εξέλιξη.

 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το περιστατικό σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού έλαβε εντολή να μπει στη γραμμή του μετρό, αντιλήφθηκε το λάθος και επιχείρησε μάταια να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη.

 

Καθώς δεν έπαιρνε απάντηση από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), μπήκε τελικά στη λάθος γραμμή αλλά προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα μέχρι να γίνει αντιληπτή η εσφαλμένη πορεία από την τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ. Μάλιστα, του ζητήθηκε να κάνει οπισθοπορεία για 300 μέτρα.

 

Αυτό το νέο περιστατικό έρχεται μετά την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του προαστιακού στα μέσα Σεπτέμβρη έξω από την Αθήνα, αλλά και την πρόσκρουση συρμού σε πεσμένο δέντρο στην περιοχή της Σφενδάλης, με αποτέλεσμα κλαδιά του δέντρου να σπάσουν το παρμπρίζ και να μπουν μέσα στο θάλαμο οδήγησης.

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη