Σέρρες / "Μύθοι ,παρεξηγήσεις και Άβολες Αλήθειες της Ελληνικής ιστορίας" (φωτο - βιντεο)


Την ανάγνωση της ιστορίας μέσα από μία διαφορετική οπτική επιχειρεί και τελικά πετυχαίνει ο συγγραφέας Σταύρος Παναγιωτίδης (και)στο νέο του βιβλίο "Μύθοι ,παρεξηγήσεις και Άβολες Αλήθειες της Ελληνικής ιστορίας". Η παρουσίαση έγινε το βράδυ της Πέμπτης στην αίθουσα της ΚΕΔΗΣ .

📍Συντελεστές η ΕΓΕ Σερρών, η εφημερίδα Παρατηρητής και το Βιβλιοπωλείο της Μαριας Μαρνερη(Εκδόσεις Κέδρος)

📍Υπό την αιγίδα του Δήμου Σερρών ,την εξαιρετική παρουσίαση έκανε ο καθηγητής/ερευνητής Βασίλης  Γιαννογλουδης και ο Νομικός Αντώνης Φραγγεδάκης που είχε το συντονισμό της όλης εκδήλωσης προχθές.

📍Όπως ειπώθηκε κατ' επανάληψη ο συγγραφέας του έργου Σταύρος Παναγιωτίδης, Διδάκτορας ιστορίας και κοινωνιολογίας, με το  σπάνιο υλικό   στα βιβλία του, χάρις στην  ενδελεχή του

 έρευνα σε άγνωστα γεγονότα,

επί της ουσίας, επιβεβαιώνει την ιστορική αλήθεια, προσθέτοντας και άλλες πτυχές, άγνωστες στο ευρύ κοινό. Διατυπωμένες μάλιστα κατά τρόπο ιδιαίτερα σκωπτικό που προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο σε όλα τα κεφάλαια του έργου του.

📍Στην ομιλία του ο Σταύρος Παναγιωτίδης με εύληπτο τρόπο φωτισε τη διάσταση ανάμεσα στην επιστημονική και στην προπαγανδιστική Ιστορία, δίνοντας τροφή για προβληματισμό και αφορμή για έναν ευρύ διάλογο.

📍Όπως είπε ο ίδιος οι πιο ισχυροί μύθοι δημιουργούνται μέσα από κρατική πολιτική, χωρίς να ξεκινούν κατ΄ ανάγκη από αυτή. Το Κρυφό Σχολειό δεν ήταν μια ιδέα που ξεκίνησε από κάποιο κυβερνητικό στέλεχος, αλλά ήταν μια ψευδής αφήγηση που είχε κυκλοφορήσει στα χρόνια της Επανάστασης και είχε αναφερθεί σποραδικά σε κάποια κείμενα. Από εκεί το παρέλαβε η επίσημη ιστοριογραφία και το πέρασε στα σχολικά βιβλία..

📍Τα τελευταία χρόνια πάει να σημειωθεί μια οπισθοδρόμηση, υπογράμμισε ο Σταύρος Παναγιωτίδης. Όταν η προηγούμενη Υπουργός Παιδείας είπε πως η ιστορία δεν πρέπει να διδάσκεται με κοινωνιολογικό χαρακτήρα, εννοώντας με επιστημονικό χαρακτήρα, αλλά με τρόπο που να τονώνει το εθνικό φρόνημα των παιδιών, ουσιαστικά ήταν σαν να μας λέει ότι δεν πρέπει να διδάσκεται με τρόπο που να αποκαλύπτει την ιστορική αλήθεια, άρα, αν χρειάζεται, να στρογγυλεύει αφηγήσεις, να κρύβει πράγματα, αλλά να αναπαράγει και μύθους».

📍Η  εκδήλωση έκλεισε με την διαπίστωση ότι η συμπερίληψη του βιβλίου στα σχολεία αποτελεί πρόκληση για κάθε υπεύθυνο εκπαιδευτικό ανοιχτών οριζόντων, αλλά και για κάθε

 πολίτη που αναζητά την αλήθεια πίσω από το παραπέτασμα καπνού των μύθων και της πολιτικής - εθνικιστικής υστεροβουλίας.

θέτει σε διαρκή προτεραιότητα την ανάδειξη της αξίας του βιβλίου ως οδηγό για ένα ειλικρινή διάλογο με διατύπωση των αληθινών γεγονότων χωρίς προσχήματα και υπεκφυγές.

Φραγγεδάκη Διαμάντω - Παναγιώτης Καγιογλίδης

 








 



























 


 


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη