Να γνωμοδοτήσει αρνητικά ως προς τη συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Δήμου Σερρών, αποφάσισε η Δημοτική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Σερρών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής της, την περασμένη Τρίτη 10 Δεκεμβρίου.
Παράλληλα, αποφάσισε ομόφωνα να γνωμοδοτήσει θετικά ως προς την προαγωγή των 2/θεσιων 29ου Νηπιαγωγείου
Σερρών και 17ου Νηπιαγωγείου Σερρών σε 3/θεσια Νηπιαγωγεία με 2 τμήματα
ολοημέρου όπως και ήδη λειτουργούν τα τελευταία (5) πέντε χρόνια, αλλά και τη
διατήρηση της υφιστάμενης οργανικότητας των Δημοτικών Σχολείων και των
υπολοίπων Νηπιαγωγείων του Δήμου Σερρών.
Ποια νηπιαγωγεία προτείνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Νομού Σερρών να συγχωνευθούν
Στην εισήγησή της, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Νομού Σερρών πρότεινε τη συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Δήμου Σερρών της
Περιφερειακής Ενότητας Σερρών ως εξής:
▪ Το 1/θεσιο 6ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (14)
δεκατέσσερα με το 2/θεσιο 16ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (14)
δεκατέσσερα και την δημιουργία Νέου 2/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 6ο
Νηπιαγωγείο Σερρών με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα
31 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 7ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (15)
δεκαπέντε με το 1/θεσιο 10ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (18) δεκαοκτώ
και την δημιουργία Νέου 2/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 7ο Νηπιαγωγείο
Σερρών με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα 36 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 9ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (19)
δεκαεννέα, το 2/θεσιο 12ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (18) δεκαοκτώ
και το 1/θεσιο 34ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (18) δεκαοκτώ και την
δημιουργία Νέου 4/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 9ο Νηπιαγωγείο Σερρών με
3 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα 70 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 13ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών
(38) τριάντα οκτώ με το 2/θεσιο 27ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (40)
σαράντα και την δημιουργία Νέου 4/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 13ο
Νηπιαγωγείο Σερρών με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα
83 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών
(19) δεκαεννέα με το 1/θεσιο 31ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (20)
είκοσι και την δημιουργία Νέου 2/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 14ο
Νηπιαγωγείο Σερρών με 1 τμήμα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα
38 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 15ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών
(30) τριάντα, το 1/θεσιο 25ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (19)
δεκαεννέα και το 1/θεσιο 26ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (18) δεκαοκτώ
και την δημιουργία Νέου 4/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 15ο Νηπιαγωγείο
Σερρών με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα 72 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 18ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών
(26) είκοσι έξι με το 2/θεσιο 22ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (15)
δεκαπέντε και την δημιουργία Νέου 3/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 18ο
Νηπιαγωγείο Σερρών με 1 τμήμα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα
53 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 28ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών
(15) δεκαπέντε με το 1/θεσιο 32ο Νηπιαγωγείο Σερρών με αριθμό μαθητών (18)
δεκαοκτώ και την δημιουργία Νέου 2/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 28ο
Νηπιαγωγείο Σερρών με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό τα
33 Νήπια.
▪ Το 2/θεσιο 1ο Νηπιαγωγείο Σκουτάρεως με αριθμό μαθητών
(11) έντεκα με το 2/θεσιο 2ο Νηπιαγωγείο Σκουτάρεως με αριθμό μαθητών (12)
δώδεκα και την δημιουργία Νέου 2/θεσιου Νηπιαγωγείου με την ονομασία 1ο
Νηπιαγωγείο Σκουτάρεως με 2 τμήματα ολοημέρου και προβλεπόμενο μαθητικό
δυναμικό τα 28 Νήπια.
«Οι προτεινόμενες ανωτέρω συγχωνεύσεις των Νηπιαγωγείων
αποσκοπούν στην ύπαρξη ενός/μιας Προϊσταμένου/νης σε κάθε συστεγασμένη μονάδα,
στην κατεύθυνση της αποτελεσματικής και αποδοτικής διοίκησης τους. Επίσης, δεν
προκύπτει ζήτημα μεταφοράς μαθητών διότι όλες οι σχολικές μονάδες
συστεγάζονται, ενώ οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως ήδη μετακινούνται
και υπάρχουν βεβαιώσεις δαπάνης κόστους μεταφοράς» τονίζει στην εισήγησή της η
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παράλληλα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότεινε:
-την προαγωγή των 2/θεσιων 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών και
17ου Νηπιαγωγείου Σερρών σε 3/θεσια Νηπιαγωγεία με 2 τμήματα ολοημέρου όπως και
ήδη λειτουργούν τα τελευταία (5) πέντε χρόνια,
-τη διατήρηση της υφιστάμενης οργανικότητας των Δημοτικών
Σχολείων και των υπολοίπων Νηπιαγωγείων του Δήμου Σερρών της Περιφερειακής
Ενότητας Σερρών.
Ο Πρόεδρος της επιτροπής και Αντιδήμαρχος Παιδείας
Παναγιώτης Κεΐσογλου διαφώνησε με τη συγχώνευση των νηπιαγωγείων που
αναφέρονται, καθώς- όπως είπε- θεωρεί ότι χρειάζεται καλύτερη διερεύνηση των
εγκαταστάσεων, της σίτισης και της στόχευσης των συγχωνεύσεων των νηπιαγωγείων.
Επίσης, συμφώνησε με το δεύτερο και το τρίτο θέμα , δηλαδή της προαγωγής
νηπιαγωγείων και της διατήρησης της υφιστάμενης οργανικότητας των Δημοτικών
Σχολείων και των υπολοίπων Νηπιαγωγείων.
Η Δημοτική Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Σωτηρία
Πάνου πρότεινε να υπάρχει κοινή συστράτευση κατά των συγχωνεύσεων, τονίζοντας
με έμφαση «δεν θα είμαστε συνένοχοι στις αποφάσεις του Υπουργείου χωρίς να
ερωτηθούμε».
Η κ. Σοφία Ιχτιάρη καταψήφισε τη συγχώνευση και
υπερψήφισε τα άλλα δύο θέματα.
Ο κ. Πασχάλης Στεφάνου συμφώνησε επί της αρχής ως προς
την πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για τις μεταβολές
σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2025-2026, διότι- όπως ανέφερε- βρίσκεται
στην κατεύθυνση της αποτελεσματικής και αποδοτικής διοίκησης.
Κατέθεσε, όμως, τις ενστάσεις του ως προς τις προτάσεις
για την δημιουργία τετραθεσίων νηπιαγωγείων για τους εξής λόγους:
-Η ίδρυση ενός πολυδύναμου νηπιαγωγείου με διευθντή/ντρια
προϋποθέτει χώρους που τα κτήρια που θα στεγαστούν τα νηπιαγωγεία αυτά δεν
διαθέτουν. Ανέφερε χαρακτηριστικά τα νηπιαγωγεία 13-27, που βρίσκονται σε χώρο
συστεγαζόμενο με άλλα δυο συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία και δεν υπάρχει ούτε
ένας διαθέσιμος χώρος για αποθήκη πόσο μάλιστα που πρέπει να βρεθεί χώρος για
την διευθύντρια και για το Σύλλογο Διδασκόντων που είναι βασικοί χώροι για την
λειτουργία ενός οργανωμένου σχολείου. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και στα δύο
άλλα προτεινόμενα σχολεία.
-Άλλος λόγος είναι ότι τα δύο από τα τρία προτεινόμενα
σχολεία δεν πληρούν τον αριθμό που ορίζει ο νόμος για την λειτουργία
τετραθεσίου σχολείου που είναι τουλάχιστον 76 μαθητές με κίνδυνο το ΥΠΑΙΘΑ να
τα χαρακτηρίσει 3/θεσια.
-Λόγω της υπογεννητικότητας που υπάρχει είναι ότι και τα
τρία νηπιαγωγεία μπορεί να λειτουργήσουν μόνο για ένα χρόνο τετραθέσια και τα
επόμενα χρόνια να υποβιβαστούν με αποτέλεσμα να γίνουν περιττά έξοδα από
πλευράς Δήμου Σερρών για υποδομές που χρειάζονται τα νηπιαγωγεία , χρήματα που
τα έχουν ανάγκη αλλά σχολεία του Δήμου.
Ο κ. Στεφάνου συμφώνησε με την προαγωγή των δυο 2/θεσιών
νηπιαγωγείων σε 3/θεσια νηπιαγωγεία, καθώς και με την διατήρηση της υφιστάμενης
οργανικότητας των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων του Δήμου Σερρών.
Η κ. Φωτεινή Τσακίρογλου καταψήφισε τη συγχώνευση και
υπερψήφισε τα άλλα δύο θέματα.
Η κ. Αθανασία Αντωνοπούλου δήλωσε: «Σύμφωνα με το έγγραφο
σας με αριθμ. Πρωτ. 44009/9-12-2024 καθώς και με το αριθμ. Πρωτ.
43242/2-12-2024 και με θέμα «Γνωμοδότηση για μεταβολές σχολικών μονάδων Α/Θμιας
Εκπ/σης για το σχολικό έτος 2025-2026» ως προς το μέρος Α) της Δ/νσης Π.Ε
Σερρών έχω ενστάσεις οι οποίες αφορούν την ίδρυση πολυδύναμων νηπιαγωγείων
(4/θ) καθώς ο απαιτούμενος αριθμός νηπίων πρέπει να είναι τουλάχιστον 76, κάτι
που με βάση τα στοιχεία γεννήσεων των επόμενων ετών είναι δύσκολο. Οι γεννήσεις
δείχνουν ότι η πορεία είναι πτωτική έχοντας ως αποτέλεσμα τα σχολεία αυτά να
μην μπορούν να λειτουργήσουν ως 4/θ με αποτέλεσμα να υποβιβασθούν σε 3/θ είτε
και 2/θ. Ακόμα ένας λόγος που θεωρώ ότι δεν μπορούν να γίνουν πολυδύναμα είναι
η έλλειψη χώρου, όπως για παράδειγμα το 13ο- 27ο νηπιαγωγείο το οποίο
στεγάζεται μέσα στο επίσης συστεγαζόμενο Δημοτικό 15ο-21ο. Μέσα σε αυτό το
μεγάλο συγκρότημα δεν υπάρχει χώρος σίτισης επαρκής ούτε τουαλέτες μεγάλες. Το
ίδιο ισχύει για όλα τα εν δυνάμει πολυδύναμα καθώς οι κτιριακές υποδομές δεν
είναι οι κατάλληλες. Όσον αφορά τις συγχωνεύσεις των νηπιαγωγείων διαφωνώ καθώς
έχω ενστάσεις όσον αφορά πιθανή μείωση της χρηματοδότησης αυτών των σχολικών
μονάδων. Ως προς το Β) μέρος που αφορά την προαγωγή του 17ου και 29ου
Νηπιαγωγείου συμφωνώ. Ως προς το Γ) μέρος σχετικά με τη διατήρηση της
υφιστάμενης οργανικότητας των Δημοτικών Σχολείων και των υπόλοιπων νηπιαγωγείων
συμφωνώ».