Σωρεία εγγράφων το 2021 / Προειδοποιούσαν τον Καραμανλή για το έλλειμμα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο


Εν αναμονή της διαβίβασης στη Βουλή δικογραφίας σχετικής με το δυστύχημα των Τεμπών που θα αφορά τους πρώην υπουργούς Μεταφορών Κ. Καραμανλή και Χ. Σπίρτζη, νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τις προειδοποιήσεις που είχε δεχτεί ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης ΝΔ την περίοδο 2019-2023 από τους αρμόδιους φορείς για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και αγνοήθηκαν.

 

Επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2021, με διαβάθμιση ΕΠΕΙΓΟΝ, η οποία ήρθε στο φως, αποκαλύπτει ότι ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Α. Καραμανλής είχε λάβει έγκαιρα όλες τις προειδοποιήσεις και, παρόλα αυτά, διαβεβαίωνε – με αποκορύφωμα στη Βουλή μια εβδομάδα πριν το πολύνεκρο δυστύχημα- ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων δεν αμφισβητείται.

 

Το έγγραφο με ημερομηνία 21 Σεπτεμβρίου, απευθυνόταν στον υπουργό Κ. Καραμανλή, τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Γιάννη Ξιφαρά.

 

Οι προειδοποιήσεις του εγγράφου είναι σαφείς: «Η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα την μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του Σιδηροδρομικού Δικτύου» αναφέρεται καθώς και ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα «της εκπλήρωσης όλων των καθηκόντων του φορέα ως διαχειριστή υποδομής (επιθεωρήσεις, συντήρηση), με σημαντικότερη την έλλειψη ασφάλειας της σιδηροδρομικης υποδομής ιδιαίτερα σε ένα δίκτυο που για τους λόγους που προαναφέρθηκαν είναι κακοσυντηρημένο».

 

Τα έγγραφα και η επιστολή περιλαμβάνουν επίσης τα οικονομικά στοιχεία που τεκμηριώνουν τους κινδύνους και υπολογίζουν ότι για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του ΟΣΕ απαιτούνται 135 εκατ. ευρώ ετησίων, αντί των 60 εκατ. ευρώ που λάμβανε τότε από το Δημόσιο ως τέλη υποδομής.

Άλλες δύο επιστολές προς τον υπουργό το Σεπτέμβριο του 2021

 

Σε άλλο ενημερωτικό σημείωμα που, σύμφωνα με την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, είχε αποσταλεί στις 10 Σεπτεμβρίου του 2021, προς τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου και το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά, αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης».

 

Τέλος, οι επιστολές επιβεβαιώνουν, το περιεχόμενο αντίστοιχου εγγράφου που είχε λάβει ο Κώστας Καραμανλής, από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ελάχιστες μέρες πριν, στις 6 Σεπτεμβρίου 2021, ο Φίλιππος Τσαλίδης είχε αποστείλει εμπιστευτικό έγγραφο στις στον Υπουργό Μεταφορών και άλλους παράγοντες του Υπουργείου επισημαίνοντας τους κινδύνους για την ασφάλεια και τους φόβους για μεγάλο δυστύχημα, λίγες μέρες πριν αναγκαστεί να παραιτηθεί από τη θέση του για το γεγονός ότι συναντούσε την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας.

 

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη