Τέμπη / Δικογραφία στη Βουλή για Καραμανλή και Σπίρτζη


Κωνσταντίνος Σαββόπουλος

 

Στις ράγες των Τεμπών εισέρχεται ξανά η επικαιρότητα. Τα επόμενα 24ωρα, ίσως και εντός της ημέρας, αναμένεται να διαβιβαστεί στη Βουλή νέα δικογραφία για τις ευθύνες στελεχών του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717.

Στη Βουλή η Δικογραφία για Καραμανλή – Σπίρτζη

 

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο ανακριτής, μετά από πολύμηνες έρευνες, «σκόνταψε» σε δύο πολιτικά πρόσωπα. Πρόκειται για τους πρώην υπουργούς Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή (2019-2023) και Χρήστο Σπίρτζη (2015 -2019 ).

 

Δικαστικοί κύκλοι αναφέρουν ότι οι κατηγορίες αφορούν το αδίκημα της απιστίας, που είναι κακούργημα και δεν παραγράφεται.

 

Οι δύο πρώην υπουργοί μπήκαν στο «κάδρο» από τις καταθέσεις και απολογίες στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που ανέφεραν ότι είχαν ενημερώσει τους πολιτικούς τους προϊσταμένους για τις ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.

 

Η εξέλιξη αυτή φέρεται να δικαιώνει τους συγγενείς των θυμάτων, που ζητούσαν να ασκηθούν διώξεις σε πολιτικά πρόσωπα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο εφέτης Ανακριτής αναμένεται να ασκήσει διώξεις σε επτά γραμματείς του υπουργείου Μεταφορών.

 

Πολιτικοί παρατηρητές υπογραμμίζουν στο TVXS, ότι αν επιβεβαιωθούν οι παραπάνω πληροφορίες, η κυβέρνηση θα ποντάρει στο αφήγημα της διάχυσης των ευθυνών για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, που προκάλεσε την ανείπωτη τραγωδία με τα 57 θύματα.

Το αίτημα Σπίρτζη και το ενδεχόμενο Καραμανλή

 

Παρόλα αυτά, η πολιτική διαχείριση για την γαλάζια παράταξη δεν μοιάζει τόσο απλή, καθώς η δικογραφία αναμένεται να είναι κοινή.

 

Προεξοφλείται ότι ο Χρήστος Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ θα εστιάσουν στην ανάγκη ολοκληρωμένης διεξαγωγής της προανακριτικής επιτροπής με κλήτευση μαρτύρων, πολιτικών προσώπων, πραγματογνωμόνων και τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων ώστε να πέσει φως στην υπόθεση.

 

Την 1η Απριλίου, ο Χρήστος Σπίρτζης είχε ζητήσει να συσταθεί Προανακριτική Επιτροπή για το πρόσωπο του προκειμένου, όπως υπογράμμιζε, να μην μείνει καμία σκιά ως προς τις τυχόν ευθύνες του σε σχέση με την σιδηροδρομική τραγωδία.

 

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και κατά το παρελθόν, είχε ζητήσει τη σύσταση προανακριτικής με βάση το άρθρο 86 του Συντάγματος τόσο για την διερεύνηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ όσο και για την εξέταση κάθε μιας μήνυσης που τον αφορά.

 

Σε αυτό το φόντο, αν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ζητήσει την απευθείας παραπομπή του στο Δικαστικό Συμβούλιο – βαδίζοντας στη «συνταγή Τριαντόπουλου» – η κυβέρνηση θα βρεθεί ξανά υπόλογη για απόπειρα συγκάλυψης αποσκοπώντας στη διεξαγωγή μίας προανακριτικής επιτροπής, που δεν θα ασκήσει τις ανακριτικές της αρμοδιότητές της.

 

Υπενθυμίζεται ότι, η αντιπολίτευση είχε υποστηρίξει ότι οι μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας σε σχέση με την Προανακριτική που αφορούσε τον κ. Τριαντόπουλο, αποσκοπούσαν να μην προσέλθουν και να καταθέσουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Γιώργος Γεραπετρίτης και ο Άκης Σκέρτσος.

 

Κύκλοι της Κουμουνδούρου τονίζουν στο TVXS ότι η κυβέρνηση «δεν επιθυμεί να έρθει στο φως» και η υπόθεση της Hellenic Train με τα χρήματα που χάθηκαν για το Ελληνικό Δημόσιο επί υπουργίας του Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Η διάσταση Hellenic Train και τα «χαμένα» 600 εκατ. ευρώ

 

Τον Σεπτέμβριο του 2017 η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) πουλήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane. Τον Απρίλιο του 2019 υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας του Δημοσίου με την Hellenic Train που οριστικοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου του 2019, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 συντάχθηκε το σχέδιο σύμβασης.

 

Τα κείμενα αυτά προέβλεπαν επενδύσεις ύψους από 650 ως 750 εκατ. ευρώ από μέρους της Hellenic Train (αγορά υβριδικών τρένων και ανακατασκευή άλλων, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, σε ακίνητα της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, σε ακίνητα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης, σε αξιοποίηση κτηρίων στο Θριάσιο Πεδίο κ.ά.).

 

Όμως, αντί να υλοποιηθεί η σύμβαση, άρχισαν νέες διαπραγματεύσεις. Το αποτέλεσμα ήταν η σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή το καλοκαίρι του 2022 να ρίξει τις επενδυτικές υποχρεώσεις της Hellenic Train στα 160 εκατ. ευρώ.

 

«Χάθηκαν, δηλαδή, περίπου 600 εκατ. ευρώ επενδύσεων, προς όφελος των Ιταλών από τις διαπραγματεύσεις που έκαναν η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο υπουργός Καραμανλής» υπογραμμίζουν από τις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Νομοσχέδιο Κυρανάκη για τους σιδηροδρόμους

 

Σε αυτό το φόντο, στη σημερινή συνεδρίαση (Δευτέρα 29 Απριλίου) του Υπουργικού Συμβουλίου, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.

 

Στο Υπουργικό Συμβούλιο της 2ας Μαρτίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης δέχτηκε σφοδρές επικρίσεις διότι προανήγγειλε «μία άρτια και ασφαλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έως το 2027», χωρίς να εγγυάται την παρούσα ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων.

 

Μένει να φανεί αν αργότερα, κατά την εισήγηση του, θα αναθεωρήσει προς το συντομότερο το «χρονοδιάγραμμα ασφαλείας» για τις μετακινήσεις.

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη