Δίωρη – μέχρι στιγμής (9 το βράδυ της Πέμπτης) – καθυστέρηση και μεγάλη ταλαιπωρία υπέστησαν περίπου 400 επιβάτες της αμαξοστοιχίας Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Το τρένο αναχώρησε από την Αθήνα στις 17:58, αλλά λόγω τεχνικής βλάβης στη μηχανή ακινητοποιήθηκε στους Αγίους Αναργύρους.
Σύμφωνα με μηχανοδηγούς, δεν υπήρχαν διαθέσιμες εφεδρικές μηχανές, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία να επιστρέψει τελικά στον σταθμό Λαρίσης, στο σημείο εκκίνησης, όπου και παραμένει μέχρι να αλλάξει μηχανή και να συνεχίσει το ταξίδι της προς Θεσσαλονίκη.
Την ίδια ώρα, σοβαρά προβλήματα καθυστερήσεων αλλά και δύο καταργήσεις δρομολογίων καταγράφονται και στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας.
Σε ανακοίνωσή της, η Hellenic Train αναφέρει ότι η αμαξοστοιχία IC 56, που εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε στις 18:12 στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων λόγω τεχνικού προβλήματος.
Στο σημείο έσπευσαν δύο εφεδρικές μηχανές, προκειμένου να αντικαταστήσουν τις μηχανές της ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το τρένο θα συνεχίσει κανονικά προς τον προορισμό του.
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής, το προσωπικό της βρισκόταν δίπλα στους περίπου 400 επιβάτες, παρέχοντας συνεχή ενημέρωση για την εξέλιξη του δρομολογίου.
Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι, εξαιτίας του συμβάντος, αναμένονται σημαντικές καθυστερήσεις και στα δρομολόγια του Προαστιακού Αθηνών.
Η Hellenic Train δηλώνει ότι διερευνά τα αίτια της βλάβης και ευχαριστεί το επιβατικό κοινό για την κατανόηση, ενώ δεσμεύεται να εκδώσει νεότερη ανακοίνωση μόλις το IC 56 αναχωρήσει ξανά για τη Θεσσαλονίκη.
Τι ισχύει για τις αποζημιώσεις
Για τις αποζημιώσεις, η Hellenic Train υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες δικαιούνται επιστροφή του 25% της αξίας του εισιτηρίου όταν η καθυστέρηση κυμαίνεται από 60 έως 119 λεπτά, ενώ σε καθυστέρηση από 120 λεπτά και άνω η αποζημίωση ανέρχεται στο 50% της αξίας του εισιτηρίου.
Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από φυσικά εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά αποζημιώνονται μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια. Όσοι έχουν αγοράσει εισιτήριο με κάρτα, ανεξάρτητα από το κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing ή εφαρμογή), μπορούν είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο σταθμού για την αποζημίωση, είτε να στείλουν γραπτό αίτημα μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων της εταιρείας, αναφέροντας τον αριθμό του εισιτηρίου εφόσον είναι ηλεκτρονικό ή επισυνάπτοντας το pdf ή μια ευκρινή φωτογραφία του, αν πρόκειται για έντυπο εισιτήριο. Στην περίπτωση αυτή, το αναλογούν ποσό επιστρέφεται στην κάρτα με την οποία έγινε η αγορά.
Για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή αιτημάτων αποζημίωσης, οι επιβάτες καλούνται να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Hellenic Train ή να επικοινωνήσουν με τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας.
