Χάρης Τσιόκας
1. Ο νέος χρόνος με πυκνές εξελίξεις
Η έλευση του νέου χρόνου σηματοδοτεί μια περίοδο που
επισπεύδει διεργασίες. Συγκεκριμένα με
τη δεύτερη φάση της κρίσης καθίσταται
ολοένα και πιο φανερο πως οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στο υγειονομικό σκέλος. Δεν σχετίζονται
μόνο με τις διαχειριστικές παραλείψεις της κυβέρνησης ,αλλά έχουν να
κάνουν με συνειδητές πολιτικές επιλογές.
Είναι επαρκής πλέον ο χρόνος και ευδιάκριτα τα μέτρα
πολιτικής που έλαβε η κυβέρνηση με άλλοθι την κρίση, για να αποδειχθεί πως δεν ανταποκρίθηκε μονο σε υποχρεώσεις
αλλά στοχεύει σε ανακατανομές
μεριδίων αγοράς που θιγουν
ενεργά κοινωνικά στρώματα.
Εξελίσσεται ένα
σχέδιο που ανακατανεμει τον κοινωνικο και παραγωγικο ιστο υπέρ ολίγων και
ημετερων!
Η συνέπεια είναι πως με πράξεις και παραλήψεις η
κυβέρνηση αποδομεί τον ρόλο της χώρας
και των συντελεστών της πραγματικης
οικονομίας!
Την μετατρέπει σε άνευ όρων «παρακολούθημα» των
διεργασιών που εξελίσσονται στην Ευρώπη
και τον κόσμο!
2. Η κοινωνική αμφισβήτηση στις κυβερνητικές πολιτικές
είναι διακριτή
Την ίδια περίοδο η προσδοκία που φέρνει το «δώρο» της
επιστημονικής έρευνας με το εμβόλιο, απελευθερώνει την κοινωνική και παραγωγική
βάση ωστε να ερμηνεύει τις ασκούμενες
πολιτικές , χωρίς το φόβο που γεννά παθητική αποδοχή των κυβερνητικών επιλογών.
Μπορεί πλέον να εντοπίζει , να κατανοεί και να αξιολογεί
τις κοινωνικες και οικονομικές επιπτώσεις
Αυτές που κατά κύριο λόγο θιγουν τη μεσαία τάξη ,το πρωτογενή τομέα ,τις
δυνάμεις τις επισφαλούς εργασίας ,τη νεολαία και σε μια σειρά από παραγωγικούς
κλάδους της χώρας .
Και αυτό με την σειρά του δημιουργεί κοινωνική αμφισβήτηση της κυβερνητικής
πολιτικής.
Δεν μπορεί πλέον να αποσιωπηθεί ούτε από τις
δημοσκοπήσεις που αρμοδίως παραγγέλλονται ...
3. Πολύπλευρη προσπάθεια συστημικών κέντρων να αποτρέψουν
τη διαμόρφωση πλειοψηφίας με εναλλακτικό ριζοσπαστικό σχέδιο ανάπτυξης
Σ΄ αυτό το περιβάλλον εξελίσσεται πλέον μια αδυσώπητη προσπαθεια από συστημικά
κέντρα προκειμένου η κοινωνική ρευστότητα να μην μετασχηματιστεί σε προοδευτικη
κοινωνική και πολιτική πλειοψηφία. Ικανή να έχει πολιτική αυτονομία και
οργανωτική αυτοτέλεια.
Το σχέδιο τους δεν στοχεύει μόνο στην υπεράσπιση των πολιτικών της Κυβέρνησης
της ΝΔ αλλά και να ενθαρρύνει διαμορφωση
πλειοψηφιών που θα διασφαλίζουν σε βάθος
χρόνου την διατήρηση και διεύρυνση των «κεκτημένων»!
Γι΄ αυτό εντάσσουν
στις επιδιώξεις τους, δράσεις ,
που αποσκοπούν:
και στο να ενθαρρύνουν παράπλευρα πολιτικα σχήματα που θα
ήταν πρόθυμα να συμμετέχουν σε
μοντέλα διακυβέρνησης ,όπως είναι
τα «οικουμενικά» η του λεγομενου
«ειδικού σκοπού» κτλ
και ταυτόχρονα στο να «εγκλωβίσουν» κομματα του προοδευτικού χώρου αποκλειστικά σε
διαχειρίσιμους επικοινωνιακά, ανέξοδους «διάλογους»κορυφής, με πρόσχημα την
«διακυβέρνηση»!
Αγνοώντας η υπεκφεύγοντας
ένα εύλογο ερώτημα: Πώς θα μπορούσε να υπάρξει προοδευτικη διακυβέρνηση
χωρίς διακριτή κοινωνική πλειοψηφία που θα έχει λόγους να διεκδικεί και να
στηρίζει μια εναλλακτική πολιτική;
Και αυτό δεν μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς συμπορευσεις δράσεων στα πεδία των
κοινωνικών αναγκών και πολιτικών αγώνων.
Και αυτό ακριβώς θέλουν να αποτρέψουν με τις ενέργειες τους τα συστημικά κέντρα!
Γνωρίζουν ότι ο
μετασχηματισμός της κοινωνικής σε
πολιτική πλειοψηφία θα δωσει τη δυνατότητα σε μια προοδευτικη
διακυβέρνηση να αξιοποιεί τους
Ευρωπαϊκούς πόρους ανασυγκρότησης (πάνω από 72 δις ) σε άλλη κατεύθυνση από τις
ολιγοπωλιακές νεοφιλελεύθερες επιδιώξεις.
Η συγκυρία περισσότερο παρά ποτέ όμως επιβάλει η Ελλάδα να ανακτήσει τον ενεργό ρόλο και
στις Ευρωπαϊκές διεργασίες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία με τον Αλέξη Τσίπρα τα
τελευταία χρόνια εχουν καταστεί διακριτός και αξιόπιστος συνομιλητής με όλα τα
πολιτικα ρεύματα που συγκροτούν την
κυβερνωσα αριστερά στη Ευρώπη και αυτό καθιστά πολύπλευρα χρήσιμη την ανάγκη
συγκρότησης προοδευτικής πλειοψηφίας και στη χώρα.
4. Η ανάγκη μετεξέλιξης του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία
σε κορμό της προοδευτικής παράταξης
Τα προηγούμενα καθιστούν
απαραίτητη την επιτάχυνση των
βημάτων μετεξέλιξης του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτικη Συμμαχια σε κορμό της προοδευτικής
Παράταξης.
Γιατί με το
ριζοσπαστικό προγραμματικό πλαίσιο που
προτείνει μπορει να ανατρέψει την επιλεκτική πρόσβαση στα προγράμματα
χρηματοδότησης σε λίγους ισχυρούς και ημέτερους.
Γιατί το προοδευτικό
ριζοσπαστικό σχέδιο προτάσσει μεταξύ των άλλων ένα μοντέλο ανάπτυξης που
στα κριτήρια εφαρμογής του έχει την
ποιότητα , την ανταγωνιστικότητα , τη συνέργια , την εξαγωγιμότητα κτλ.
Δίνοντας πρόσβαση στα μεσαία στρώματα ,τις δυνάμεις της
παραγωγής και της επισφαλούς εργασίας χωρίς μείωση του κόστους εργασίας και των
κοινωνικών κατακτήσεων Με κίνητρα
συμμετοχής στις τεχνολογικές κατακτήσεις
και την αξιοποίηση της πράσινης ανάπτυξης για όλους !
5. Προοδευτική διακυβέρνηση με κοινωνική και πολιτική
πλειοψηφία κυρίαρχος προσανατολισμός
Οι διεργασίες που αναπτύσονται στο κοινωνικό και πολιτικό
περιβάλλον δεν έχουν την ίδια ατζέντα
αναγκών και επιδιώξεων. Η κοινωνική αποστασιοποίηση από τις νεοφιλελεύθερες
πολιτικές της ΝΔ δείχνει να αναζητεί , όχι μια καλλίτερη διαχειριστική
ικανότητα , αλλά ένα εναλλακτικό σχέδιο
εξόδου από την κρίση που με διακριτό τρόπο θα τολμήσει αλλαγές που την αφορούν.
Το γεγονος αυτό - σύμφωνα και με την εκλογική καταγραφή -
καθιστά διακριτή την ανάγκη ο προοδευτικός χώρος με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ -
Προοδευτικη Συμμαχια να μην εγκλωβιστεί σ' ένα αποκλειστικά «ελεγχόμενο»
διάλογο κορυφής για τη κυβέρνηση της χώρας! Να επιμείνει στο κοινωνικό πρόταγμα
πρόσκλησης των πολιτικων σχηματισμών που αυτοπροσδιορίζονται στον προοδευτικό
χώρο.
Για να ανταποκριθούν και να συμμετέχουν σε πρωτοβουλιες
διαλόγου και δράσεων με τις κοινωνικες δυνάμεις που έχουν λόγους να απορρίψουν
τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Να διεκδικήσουν το εναλλακτικό ριζοσπαστικό
σχέδιο διακυβέρνησης με προοδευτικό πρόσημο.
*Ο Χάρης Τσιόκας είναι μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου ΣΥΡΙΖΑ
- Προοδευτική Συμμαχία