Πυρά από Τσίπρα και Γεννηματά για την αστυνομία των Πανεπιστημίων

Τόσο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, όσο και η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά, με σημερινές (2/2) τους δηλώσεις, εξέφρασαν την αντίθεση τους προς  τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας , που προβλέπεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναλυτικότερα, ο Αλέξης Τσίπρας, δήλωσε στην παρέμβασή του στην διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση: Η κυβερνητική απειλή και η απάντηση της κοινωνίας», ότι, «το νομοσχέδιο για την Παιδεία "είναι ακραία πράξη ιδεοληπτικής εμμονής που διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες», προσθέτοντας ότι «συνιστά επίθεση στην δημοκρατία και στην δημόσια παιδεία», με την Φώφη Γεννηματά, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ακαδημαϊκή Ελευθερία & Αναβάθμιση των ΑΕΙ» να χαρακτηρίζει την ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας ως «πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία, που είναι ταυτόχρονα αντισυνταγματική και αναποτελεσματική», κατηγορώντας μάλιστα τη κυβέρνηση πως με την επιλογή της αυτή σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων αλλά όχι αυτού του τύπου.

 

Αναλυτικότερα, τα όσα δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας:

 

Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι το πλέον κρίσιμο στοιχείο του νομοσχεδίου είναι η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων που επιφέρει. Πρόσθεσε ότι η αντιπαράθεση γύρω από την πανεπιστημιακή αστυνομία που από την πλευρά της κυβέρνησης εκδηλώνεται «με μία παράφραση του επικοινωνιακού δόγματος Τραμπ -όπως η δήλωση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη για τους πρυτάνεις-, αποτελούν αντιπερισπασμό».

 

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστήριξε ότι παράλληλα, η κυβέρνηση επιδιώκει τη μείωση των φοιτητών ώστε να δημιουργήσει πελατεία για τα κολλέγια, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «θέλει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των κολλεγίων και όχι να ικανοποιήσει κοινωνικές ανάγκες».

 

Αρχίζοντας την παρέμβασή του ο κ. Τσίπρας ανέφερε: «Δεν ξέρω τι είναι αυτό που θα πρέπει να πρωτοκαταργήσουμε όταν διαμορφωθούν οι συνθήκες και ο ελληνικός λαός μας δώσει την εντολή για μία προοδευτική διακυβέρνηση στον τόπο...Το σίγουρο είναι ότι περνάμε πολύ δύσκολες στιγμές. Το δυστύχημα είναι ότι έχουμε μία κυβέρνηση που εκμεταλλεύεται την πανδημία για να προωθήσει ακραία συντηρητικές μεταρρυθμίσεις. Εκμεταλλεύεται μία συνθήκη που δεν ευνοεί τον κοινωνικό διάλογο και δεν είναι τυχαίο ότι επιλέγει να προχωρήσει με συρρίκνωση της δημοκρατικής διαδικασίας».

 

Αναφερόμενος στις παγκόσμιες συνθήκες της πανδημίας είπε: «Ζούμε σε καιρούς δύσκολους αλλά και διδακτικούς: Τα δημόσια συστήματα υγείας κράτησαν όρθιες της κοινωνίες. Η γνώση και η έρευνα που παράγεται στα μεγάλα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα μας έδωσε την δυνατότητα να προχωρήσουμε στην παραγωγή του εμβολίου που αποτελεί την ελπίδα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το δυστύχημα είναι ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για τα διδάγματα, ούτε και για την κοινή λογική».

 

Μπαίνοντας στο κυρίως θέμα ανέφερε: «Ο προϋπολογισμός του 2021 προβλέπει εξακόσια εκατομμύρια λιγότερα για την δημόσια υγεία, και επίσης 13% κάτω είναι η χρηματοδότηση για τα πανεπιστήμια. Ακόμη και στον κρίσιμο χώρο της εκπαίδευσης και της υγείας η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να εξυπηρετήσει συμφέροντα και συμβόλαια ιδιωτών και όχι τις δημόσιες ανάγκες. Αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι τα συμφέροντα των κολλεγίων και των ιδιοκτητών τους και να μεγαλώσει την πελατεία τους...

 

Παράλληλα αποστρέφεται μια βασική προϋπόθεση της αριστείας, παρότι συνεχώς την επικαλείται, που είναι η κοινωνική κινητικότητα.

Το πιο κρίσιμο στοιχείο του νομοσχεδίου είναι ότι οι εισακτέοι το 2021 θα είναι 25.000 λιγότεροι, ένα ποσοστό 34% περισσότερο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα μείνει εκτός των δημόσιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

 

Ποιοί θα είναι αυτοί; Θα είναι εκείνοι που η κυβέρνηση τους λέει ότι αν θέλετε να σπουδάσετε θα πρέπει να βρείτε μερικές χιλιάδες ευρώ για να πάτε σε ένα ιδιωτικό ίδρυμα που θα σας δώσει ένα αμφιβόλου ποιότητας πιστοποιητικό. Στα κολλέγια δεν υπάρχει κανένα αξιοκρατικό κριτήριο παρά μόνο η πληρωμή των διδάκτρων.

 

Οι νέοι που δεν ανήκουν στην κάστα των ισχυρών της ελληνικής κοινωνίας, θα γίνουν η νέα πελατεία μίας βιομηχανίας που έρχεται στη Ελλάδα για να κάνει δουλειές.

 

Αυτό επιτυγχάνεται με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στα ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέων. Τι θα προκαλέσει; Κατ αρχήν αύξηση της μαθητικής διαρροής στο λύκειο. Δεύτερον αύξηση των δαπανών για τα φροντιστήρια. Τρίτον, την πλήρη ακύρωση του μορφωτικού ρόλου του λυκείου σε όλες τις τάξεις.

 

Τέταρτον, θα προκαλέσει μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων αφού αυτή έχει συνδεθεί με τον αριθμό των φοιτητών. Επίσης θα προκαλέσει κλείσιμο ή συγχώνευση τμημάτων και ακολούθως αύξηση του λεγόμενου brain drain. Αυτή είναι η πιο κρίσιμη πτυχή αυτού του νομοσχεδίου. Αυτές οι αλλαγές θα επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό του  νοικοκυριού και να αυξήσουν τις ανισότητες ανάμεσα στη μέση ελληνική οικογένεια και την ελίτ.

 

Ακολούθως αναφέρθηκε στην ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας: «Η δεύτερη αντιδραστική πτυχή του νομοσχεδίου έχει να κάνει με την συκοφάντηση του δημόσιου πανεπιστημίου, ως δήθεν χώρου εγκληματικής δράσης ή ορμητηρίων εγκληματιών. Η επικοινωνιακή εκμετάλλευση από την κυβέρνηση ενός υπαρκτού προβλήματος όπως η παραβατικότητα και η εγκληματικότητα γίνεται για να χαϊδέψει τα αυτιά ενός συντηρητικού κοινού, να επιδείξει πυγμή και για να αποπροσανατολίσει από το βασικό στοιχείο που είναι η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας είναι ακραία πράξη ιδεοληπτικής εμμονής. Κανένας σώφρων δεν θα το φανταζόταν».

 

Δεν υποτίμησε το πρόβλημα της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας στα πανεπιστήμια, ωστόσο υποστήριξε δεν αντιμετωπίζεται με τους ειδικούς φρουρούς αλλά με τις προτάσεις που έχουν καταθέσει οι ίδιοι οι πρυτάνεις: «Η  αντιμετώπιση της παραβατικότητας μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση των προτάσεων της ίδια της πανεπιστημιακής κοινότητας. Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν τα υπαρκτά περιστατικά με ένοπλους ανεκπαίδευτους ειδικούς φρουρούς. Η κυβέρνηση είναι προφανές ότι επιχειρεί έναν μείζονα αντιπερισπασμό, ότι το κάνει επίτηδες  για να το φθάσει στα άκρα.

 

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του κ. Χρυσοχοΐδη που είπε ότι "οι πρυτάνεις είναι εθισμένοι στην απειλή κακοποίησης", είναι επίτηδες προσβλητική. Έχουμε μία παράφραση του επικοινωνιακού δόγματος Τραμπ. Αναφέρεται σε ένα ακροατήριο που τρέφεται με παρόμοια επιχειρήματα, ωστόσο η απάντηση από την πλευρά της Αριστεράς και του κοινωνικού κινήματος δεν είναι να πέσουμε στο επίπεδο της τραμπικής αντιπαράθεσης.

 

Ο κ. Χρυσοχοίδης προέρχεται από τον δημοκρατικό χώρο, αλλά οι πιο σκληροί ταλιμπάν είναι εκείνοι που μεταπηδούν από τον ένα χώρο στον άλλο και είναι πιο αποτελεσματικοί και σε αυτό που θέλουν να κάνουν. Πέρα από τον αποπροσανατολισμό και την εργαλειοποίηση, με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση επιχειρεί  την υλοποίηση του δόγματος των υπουργών της που προέρχονται από την άκρα δεξιά, όπως του κ. Βορίδη  "να τελειώνουμε με την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς που επιβλήθηκε στην Μεταπολίτευση".

 

«Η απάντηση από την αριστερά και το κοινωνικό κίνημα δεν πρέπει να είναι του ιδίου επιπέδου, αλλά απέναντι στη πρόκληση, επιχειρήματα και όχι συνθήματα. Για εμάς η ασφάλεια των φοιτητών και των εργαζομένων είναι προτεραιότητα, είναι θέμα δημοκρατίας» είπε.

 

«Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει τις οικονομικές δυνατότητες ώστε να προβλέπονται ακόμη και οργανικές θέσεις για φύλαξη των ιδρυμάτων σε 24ωρη βάση. Εκείνοι που πριν από μερικά χρόνια απέλυαν εκατοντάδες φύλακες, μεταξύ των οποίων και πανεπιστημιακούς, τώρα μας λένε ότι θα λυθούν τα προβλήματα με την πρόσληψη αστυνομικών. Επίσης δεν είναι κατανοητό γιατί τα όποια εγκλήματα δεν πατάσσονται πλέον αφού το νομοθετικό πλαίσιο έχει αλλάξει και δεν ισχύει το άσυλο;» είπε χαρακτηριστικά.

 

Κλείνοντας ο κ. Τσίπρας είπε: «Το 2020 έμειναν κενές 300 θέσεις μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προκηρύσσει τις θέσεις για την κάλυψη τους αλλά μειώνει τις δαπάνες για την ανώτατη παιδεία και αντί να προσλαμβάνει καθηγητές προσλαμβάνει 1.030 ειδικούς φρουρούς...Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να αφήσει το καταστροφικό της αποτύπωμα και στην Παιδεία.

 

Παρά τις συνθήκες της πανδημίας οφείλουμε να κινητοποιηθούμε για να βάλουμε φραγμό. Πρώτοι πληττόμενοι δεν είναι αυτοί που αρέσκονται να τα κάνουν μπάχαλα, αυτοί θα τα κάνουν εντός ή εκτός πανεπιστημίων, είναι μία ολόκληρη γενιά που στερούνται το δικαίωμα στη μόρφωση. Και ο άμεσα πληττόμενος είναι τα δημόσια πανεπιστήμια. Έχουμε μία επίθεση στη δημόσια Παιδεία και στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Χρειαζόμαστε ένα κίνημα όχι φοιτητικό αλλά ένα κίνημα παλλαϊκό για την υπεράσπιση της παιδείας και της δημοκρατίας».

 

Ολόκληρες οι δηλώσεις της Φώφης Γεννηματά:

 

«Φίλες και Φίλοι,

 

Η συζήτησή μας σήμερα γίνεται κάτω από τη βαριά σκιά των εξελίξεων στην πανδημία. Αν οι συνθήκες δείχνουν ότι έρχεται τρίτο κύμα της πανδημίας, τότε δεν αρκεί η πολιτική του εντυπωσιασμού με τα κυβερνητικά στελέχη να τρέχουν σαν «ραμπο» στην Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα.

 

Εκείνο που χρειάζεται είναι αποτελεσματικές δράσεις στη βάση συγκεκριμένου σχεδίου.

 

Είναι ώρα για :

 

· Περισσότερα τεστ και διαφάνεια στα επιδημιολογικά στοιχεία για κάθε περιοχή

 

· Σωστή ιχνηλάτηση που δεν αρκεί να την κάνει η πολιτική προστασία

 

· Ελέγχους στην πιστή τήρηση των μέτρων

 

· Ουσιαστική ενίσχυση και προετοιμασία του ΕΣΥ, που θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες

 

· Ιατρική κάλυψη των ασθενών με covid στο σπίτι, από τις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας

 

Σχέδιο για να σταματήσει ο συνωστισμός στα σχολεία

 

Όλα αυτά δηλαδή που έχουμε αναδείξει από πέρυσι τον Μάρτιο και η Κυβέρνηση δεν έχει αντιμετωπίσει.

 

Είναι απαραίτητο όσο ποτέ να υπάρξει πολιτική συνεννόηση γύρω από ένα Εθνικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

 

Η Κυβέρνηση αρνείται τη συνεννόηση και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας, που αγωνιά και ανησυχεί.

 

Ακριβώς γι αυτό επιλέγει να ανοίγει μέτωπα αχρείαστα για τη χώρα, χρήσιμα μόνο γι αυτούς και προωθεί πολιτικές που διχάζουν. Διαμορφώνει ψεύτικα δίπολα.

 

Όπως κάνει τώρα και με το σχέδιο νόμου για την παιδεία και με τη στήριξη της προπαγάνδας.

 

Μακριά από τις ανάγκες για καλύτερη Δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μακριά από τις ανάγκες της νέας γενιάς που οι ανισότητες στην εκπαίδευση κρατούν σε ομηρία.

 

Η κυβερνητική επιλογή για αστυνομικό σώμα μέσα σε κάθε πανεπιστήμιο υπό τις εντολές του αρχηγού της αστυνομίας ή του αρμόδιου υπουργού, είναι αντισυνταγματική και αναποτελεσματική.

 

Πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία.

 

Με την επιλογή αυτή σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων αλλά όχι αυτού του τύπου.

 

Μετατρέπει το ερώτημα «φύλαξη ή ασυδοσία» στο «αστυνομία ή όχι αστυνομία».

 

Επιτρέπει έτσι σε αυτούς που θέλουν τα πανεπιστήμια να παραμείνουν ξέφραγο αμπέλι να «κρυφτούν» πίσω από το «όχι στην αστυνομία».

 

Ποιος κερδίζει τελικά από αυτή την αντιπαράθεση.

 

Ποιος τρίβει τα χέρια του;

 

Οι αρνητές της φύλαξης και το τεχνητό δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ.

 

Έτσι έκαναν και με τον νόμο για το άσυλο, που δεν εφάρμοσαν, οι ίδιοι στη συνέχεια. Τους τα λέγαμε και τότε και προσπαθούσαν να διαστρεβλώσουν τη θέση μας. Αυτό κάνουν και τώρα.

 

Γιατί τι άλλο εξυπηρετεί αυτή η βιασύνη να κατατεθεί ένας Νόμος συγκρουσιακός, χωρίς ουσιαστικό διάλογο και επιδίωξη συναίνεσης, την ώρα μάλιστα που τα Πανεπιστήμια δεν λειτουργούν με δια ζώσης διδασκαλία, λόγω της Πανδημίας, και οι φοιτητές δεν είναι εκεί.

 

Το Κίνημα Αλλαγής λέει καθαρά.

 

Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία.

 

Ναι στην αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

 

Όχι στο δόγμα νόμος και τάξη. Όχι στα αστυνομικά τμήματα μέσα στο Πανεπιστήμιο.

 

Όχι στους αστυνομικούς με γκλομπ και χειροπέδες μέσα στις σχολές.

 

Όχι στις κάμερες μέσα στην τάξη και στην παρακολούθηση με drones.

 

Υπάρχει λύση; Ναι, και την παρουσιάσαμε με την ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας την περασμένη Πέμπτη.

 

Τι προβλέπει:

 

Α) Καθιερώνεται η ακαδημαϊκή ταυτότητα (ή κάρτα του εργαζόμενου) για την είσοδο και κίνηση των φοιτητών, διδακτικού προσωπικού, και διοικητικού προσωπικού στο χώρο του Πανεπιστημίου.

 

Β) Ιδρύεται ειδική υπηρεσία φύλαξης με αυτοτελή οργανωτική δομή σε κάθε ΑΕΙ, που υπάγεται στον Πρύτανη και συνεργάζεται με τις δημόσιες αρχές. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα Πανεπιστήμια του κόσμου. Όπως αρμόζει σε μια δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα.

 

Γ) Καθορίζονται οι στόχοι και τα μέσα, καθώς και οι διαδικασίες πρόσληψης των υπευθύνων της Υπηρεσίας και οι αρμοδιότητές της. Όπως και η ευθύνη τους για την ειδοποίηση των αστυνομικών αρχών σε περίπτωση έκνομων ενεργειών.

 

Δ) Περιγράφονται οι διαδικασίες αξιοκρατικής στελέχωσης και εκπαίδευσης των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Φύλαξης. Όπως και η δυνατότητα του Πανεπιστημίου να συνάπτει δημόσιες συμβάσεις με φορείς (εταιρείες) του ιδιωτικού τομέα. Οι οποίες κατά την άσκηση του έργου τους εποπτεύονται και ελέγχονται.

 

Ε) Ο Κρατικός Προϋπολογισμός με επιπλέον χρηματοδότηση, καλύπτει το κόστος των δαπανών για τη φύλαξη των ΑΕΙ.

 

Η ΝΔ δεν έχει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των Δημόσιων Πανεπιστημίων, γιατί δεν πιστεύει σε αυτά.

 

Γι αυτό περιορίζεται σε επικοινωνιακή διαχείριση των θεμάτων και επικεντρώνεται στη βάση εισαγωγής, στους αιώνιους φοιτητές και στο ζήτημα της ανομίας. Θέματα στα οποία επιμένει η ΝΔ από το 2007. Τίποτα καινούργιο.

 

Το Κίνημα Αλλαγής πιστεύει σε μια ουσιαστική ολοκληρωμένη παρέμβαση, μια πραγματική μεταρρύθμιση στην Παιδεία που θα αντιμετωπίζει το μαθησιακό χάσμα, θα χτυπά τις εκπαιδευτικές ανισότητες, θα εξασφαλίζει πολλαπλές μαθησιακές διαδρομές και τελικά θα αναβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.

 

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων των μαθητών οφείλουν να μας προβληματίσουν και να επιταχύνουν τις αλλαγές.

 

Λέμε όχι σε τιμωρητικές λογικές σε βάρος των μαθητών που τους οδηγούν τελικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

 

Προτεραιότητα για μας έχουν:

 

Πρώτον, η θέσπιση του Εθνικού Απολυτήριου, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Που απεικονίζει την παρουσία του μαθητή στις δύο τελευταίες τάξεις ενός αναβαθμισμένου Λυκείου και μια εξέταση με βάση Τράπεζα Θεμάτων.

 

Δεύτερον, ένα Ισχυρό Πανεπιστήμιο, με νέο χωροταξικό σχεδιασμό των σχολών, με σύνδεση με την παραγωγή, την καινοτομία, την έρευνα. Επαρκή χρηματοδότηση στη βάση σύγχρονου συστήματος αξιολόγησης.

 

Και τρίτον την αναβάθμιση της δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης ώστε να υπάρχουν ευκαιρίες για την νέα γενιά, να μην έχει ως μόνες διεξόδους την είσοδο σε μια οποιαδήποτε Πανεπιστημιακή σχολή ή την ιδιωτική εκπαίδευση.

 

Από κει και πέρα τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν σε κάθε σχολή και τις ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτουν με βάση το ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ.

 

Τέλος πιστεύουμε στην αντιμετώπιση του θέματος των αιώνιων φοιτητών, έχουμε φέρει εξάλλου σχετικές ρυθμίσεις, όμως οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου πρέπει να ελέγχουν περιπτώσεις που σχετίζονται με θέματα υγείας, σοβαρά οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα και να διασφαλίζουν ότι οι περιπτώσεις αυτές θα έχουν δεύτερη ευκαιρία.

 

Φίλες και Φίλοι,

 

Καταψηφίζουμε το Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης.

 

Είμαστε συνολικά απέναντι στην αυταρχική λογική της. Είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου του Πανεπιστημίου .

 

Δεν αναβαθμίζει τη Δημόσια εκπαίδευση.

 

Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και πιστεύουμε ότι είναι ώρα να δημιουργηθεί ευρύ κίνημα για τη Νέα Αλλαγή και στην εκπαίδευση που μόνο η προοδευτική δημοκρατική παράταξη, το Κίνημα Αλλαγής μπορεί να κάνει πράξη»

 

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη