Την παραπομπή καθηγητών του Πανεπιστημίου Πατρών στην επιτροπή δεοντολογίας για τα δια ζώσης μαθήματα των προηγούμενων ημερών σε εξωτερικό χώρο του Ιδρύματος, αποφάσισαν οι πρυτανικές αρχές.
Σημειώνεται ότι έναν και πλέον χρόνο μετά από το κλείσιμο
των πανεπιστημιακών σχολών λόγω της πανδημίας, φοιτητές και κάποιοι καθηγητές
προχώρησαν το τελευταίο διάστημα σε «αντιμαθήματα και δράσεις επανοικειοποίησης
των σχολών μας», όπως τα χαρακτήρισαν, στο Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο της
Αθήνας, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της
Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Πατρών, τηρώντας αυστηρά όλα τα μέτρα
ασφαλείας.
Ο πειθαρχικός έλεγχος σε βάρος καθηγητών που αποφάσισαν
οι πρυτανικές αρχές στην Πάτρα είναι μια «ακατανόητη ενέργεια» και «ένα από τα
μελανότερα σημεία του Πανεπιστημίου», καταγγέλλουν οι βουλευτές Αχαΐας του
ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Μάρκου και Σία Αναγνωστοπούλου.
«Αυτοί οι Δάσκαλοι, αντί να επαινούνται για την
πρωτοβουλία και την αγάπη στους φοιτητές, για την προσήλωση στην εκπαιδευτική
διαδικασία και στην ορθή άσκηση του καθήκοντός τους, βρίσκονται σήμερα
εγκαλούμενοι για τέλεση πειθαρχικών παραπτωμάτων», σημειώνουν μεταξύ άλλων οι
δύο βουλευτές.
Ακατανόητη η παραπομπή στην επιτροπή δεοντολογίας του
Πανεπιστημίου Πατρών καθηγητών που έκαναν δια ζώσης μάθημα σε εξωτερικό χώρο
του Πανεπιστημίου
Λόγω της πανδημίας, τα Πανεπιστήμια, σε αντίθεση με τις
άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, εξακολουθούν εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο να είναι
κλειστά για τους φοιτητές και μέχρι σήμερα δεν διαφαίνεται να υπάρχει κάποιος
σχεδιασμός για την επανέναρξη των δια ζώσης μαθημάτων.
Συνέπεια του μακρόχρονου κλεισίματος των ΑΕΙ είναι να
υπάρχουν πλέον τεράστια κενά σε αυτά που διδάσκονται οι φοιτητές αποκλειστικά
μέσω ψηφιακής αλληλεπίδρασης, να μην έχουν πραγματοποιηθεί εργαστήρια, κλινικές
για τους φοιτητές Ιατρικής και Νοσηλευτικής, πρακτικές ασκήσεις ζωτικής
σημασίας για την κατανόηση και αφομοίωση της επιστημονικής γνώσης σε πολλά
επιστημονικά αντικείμενα.
Κατά τη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης για την
τηλεκπαίδευση στα Πανεπιστήμια, που διεξήχθη πριν από έναν μήνα περίπου, ο
υφυπουργός Παιδείας κ. Άγγελος Συρίγος,
μετέφερε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο την προσωπική του εμπειρία ως πανεπιστημιακός
δάσκαλος, λέγοντας τα εξής:
“Επειδή έκανα μαθήματα με τηλεκπαίδευση κατά το εαρινό
εξάμηνο του 2020, πιστέψτε με, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις. Είναι σαν να
μιλάς σε έναν τοίχο, σε μια οθόνη. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα. Το
κάνουμε εξ ανάγκης. Ούτε οι καθηγητές το θέλουν. Χάνεις τη ζωντάνια του
μαθήματος, χάνεις τα πάντα.”.
Η κυβέρνηση, όλο αυτό το διάστημα, αντί να πάρει μέτρα
για το ασφαλές άνοιγμα των Πανεπιστημιακών Σχολών, την αναπλήρωση των μη
διδαχθέντων ή πλημμελώς διδαχθέντων μαθημάτων, ετοιμάζεται να δώσει πάνω από 30
εκατομμύρια ευρώ για να προσλάβει ειδικό σώμα αστυνομικών. Την ίδια στιγμή,
τόσο τα κόμματα της αντιπολίτευσης όσο και μια σειρά Πρυτανικές αρχές έχουν
καταθέσει πρακτικές προτάσεις για την επανεκκίνηση των δια ζώσης εκπαιδευτικών
λειτουργιών, που η κυβέρνηση αρνείται να υλοποιήσει.
Στην κατεύθυνση αυτή, ήτοι στην κατεύθυνση εξομάλυνσης
της ακαδημαϊκής κανονικότητας και της αποφυγής της μονότονης και διαρκούς
διαμεσολάβησης της οθόνης, της κάμερας και του δικτύου, βρέθηκαν κάποιοι
τολμηροί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, που σε συνεννόηση με τους φοιτητές τους
αποφάσισαν να διενεργήσουν κάποια μαθήματα και να κάνουν κάποιες διαλέξεις σε
εξωτερικό χώρο, τηρώντας αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλείας.
Αυτοί οι Δάσκαλοι, αντί να επαινούνται για την
πρωτοβουλία και την αγάπη στους φοιτητές, για την προσήλωση στην εκπαιδευτική
διαδικασία και στην ορθή άσκηση του καθήκοντός τους, βρίσκονται σήμερα
εγκαλούμενοι για τέλεση πειθαρχικών παραπτωμάτων.
Ο πειθαρχικός έλεγχος
σε βάρος τους θα αποτελέσει ένα από τα μελανότερα σημεία του Πανεπιστημίου
της πόλης μας. Ελπίζουμε οι αρμόδιες πρυτανικές αρχές να αναθεωρήσουν τη στάση
τους και να απόσχουν από οποιαδήποτε συνέχισή του.