Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής: Φουντώνουν οι αντιδράσεις, εξώδικα και υπογραφές κατά Κεραμέως


Φουντώνουν, όσο περνάει ο καιρός, οι σφοδρές αντιδράσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών για τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής που άφησαν εκτός πανεπιστημίων ή σχολών επιλογής τους δεκάδες χιλιάδες, ακόμη και αριστούχους.

 

Η ανοιχτή επιστολή μαθητή που ενώ αρίστευσε δεν πέρασε στην σχολή που επιθυμούσε ήταν μόνο η αρχή, αφού ακολούθησαν και άλλες, από άλλα παιδιά, τάση την οποία ενίσχυσε και η απάντηση της κυβέρνησης, η οποία έριξε την ευθύνη της πρωτοφανούς αυτής κατάστασης, στα πανεπιστήμια.

 

Τα πράγματα έφτασαν μέχρι και σε εξώδικο προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το οποίο στρέφεται κατά της εφαρμογής της ΕΒΕ για το έτος 2021 λόγω της πανδημίας.

 

«Επειδή οι παραλείψεις και οι πράξεις σας, ενδέχεται να στοιχειοθετήσουν και “ποινικά αδικήματα”, μάλιστα με εγγύτατο νομικό χαρακτηρισμό (259ΠΚ), καθώς επίσης και την ενώπιον δικαστηρίων “αναγωγική απαίτηση” κατά τις γενικές διατάξεις των άρθρων 105-106 του ΕισΝΑΚ», αναφέρεται στο εξώδικο που ακολουθεί και που δημοσιεύει το Documento.

 

Δείτε ολόκληρη την εξώδικη δήλωση:

 

Νέες επιστολές και συλλογή υπογραφών

 

Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι ότι μέχρρι το βράδυ της Τετάρτης είχαν συγκεντρωθεί πάνω από 20.000 υπογραφές σε ηλεκτρονική ψηφοφορία που ζητούν την απομάκρυνση της κυρίας Κεραμέως από το Υπουργείο Παιδείας.

 

Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι ανοιχτές επιστολές αριστούχων μαθητών.

 

«Το ελάχιστο που έχει να κάνει η Πολιτεία – και δεν εννοούμε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διότι το θέμα πλέον εκγεύγει των ορίων ευθύνης αυτών των προσώπων – είναι να αναστείλει την εφαρμογή του μέτρου. Ας αποτελέσει αυτή η πράξη ελάχιστη ένδεικη σεβασμού στην προσπάθεια και στην αγωνία των υποψηφίων» αναφέρει σε επιστολή της η επιστημονική ένωση «Νέα Παιδεία», επισημαίνοντας πως «η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, πέραν πολλών άλλων, αναδεικνύεται εμφανώς σε μηχανισμό άνισης αντιμετώπισης και αποκλεισμού διαφορετικών κατηγοριών υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, γεγονός πρωτοφανές στην ιστορία του θεσμού. Η μεταφορά της ευθύνης στους υποψηφίους ή στα πανεπιστήμια δεν συνιστά υπεύθυνη πολιτικά στάση».

 

 

 

«Θεωρώ τουλάχιστον άδικο να μην δίνεται σε εμένα, όπως και στους υπόλοιπους συνυποψηφίους μου η δυνατότητα να δηλώσω τη σχολή της πρώτης μου επιλογής, την οποία σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα θα έπιανα. Και είναι επίσης άδικο λόγω ενός βαθμού να κρίνομαι ακατάλληλος να φοιτήσω σε μία σχολή που μέχρι πέρσι δεχόταν υποψηφίους που έγραφαν τουλάχιστον 10 στα μαθήματα του σχεδίου», δηλώνει ακόμα ένας αριστούχος μαθητής που δεν καταφέρνει να μπει στην Αρχιτεκτονική, αν και έχει συγκεντρώσει 20.545 μόρια, δηλαδή 1.380 περισσότερα από την περσινή βάση εισαγωγής της εν λόγω σχολής.

 

Αυτή τη φορά μια ακόμη ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δεν έρχεται από έναν υποψήφιο στις πανελλήνιες που δεν πέρασε στη σχολή που ήθελε λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Έρχεται από ένα παιδί που πέτυχε εκεί που ήθελε.

 

Ο υποψήφιος που στέλνει επιστολή στη Νίκη Κεραμέως έχει συγκεντρώσει 16.885 μόρια και όπως λέει μπορεί να δηλώσει όλες τις σχολές. Αλλά εκείνο για το οποίο στέλνει επιστολή στην υπουργό Παιδείας δεν έχει να κάνει με τις επιδόσεις του στις πανελλήνιες. Έχει να κάνει με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, για την οποία έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από γονείς και υποψηφίους.

 

Στη νέα επιστολή, που δημοσιεύει το alfavita.gr, ο υποψήφιος γράφει στη Νίκη Κεραμέως γιατί δεν μπορεί «να μείνω άπραγος βλέποντας τους συμμαθητές μου, παιδιά τα οποία κόπιασαν στην χειρότερη χρονιά, να χάνουν τα όνειρά τους».

 

«Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να βάζετε αυθαίρετα εμπόδια και να αποκλείετε μαθητές που αξίζουν μια θέση στα δημόσια πανεπιστήμια. Είστε υπουργός για να υπηρετείτε τα συμφέροντα του εκπαιδευτικού θεσμού», αναφέρει ο υποψήφιος προς τη Νίκη Κεραμέως. Και στη συνέχεια την εγκαλεί για τον τρόπο που απάντησε στον μαθητή που έστειλε την πρώτη επιστολή και ο οποίος με περισσότερα από 20.000 μόρια δεν περνά στη σχολή που θέλει.

 

«Με ποιο δικαίωμα και με πόσο θράσος, ειρωνεύεστε το παιδί που έγραψε 20.000, λέγοντάς του ότι και πέρυσι δεν θα περνούσε αρχιτεκτονική, την στιγμή που θα ήταν ο πρώτος των πρώτων;».

 

Τι απάντησε η υπουργός Παιδείας

 

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στην εκπομπή του OPEN για τους αριστούχους που δεν πέρασαν στις σχολές που ήθελαν, για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για τις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ για τα κολέγια και την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

 

«Τα ειδικά μαθήματα έχουν ειδικό βάρος. Το σχέδιο, στην αρχιτεκτονική είναι εξαιρετικά σημαντικό (…) Ο συγκεκριμένος υποψήφιος έγραψε κάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων στο σχέδιο. Είχε πολύ καλές επιδόσεις. Είναι fake news ότι κόπηκε. Μπορεί να πάει αρχιτεκτονική Πάτρας ή Χανίων. Δεν κόπηκε επ’ ουδενί. Ωστόσο υπήρξαν συνυποψήφιοί του στο σχέδιο. Εκείνος έγραψε 13,6» αναφερόμενη στην καταγγελία υποψηφίου ότι συγκέντρωσε 20.000 μόρια και δεν μπήκε στην Αρχιτεκτονική Αθήνας, την κύρια επιλογή του.

 

«Στην πραγματικότητα 9.400 παιδιά επιπλέον από πέρυσι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να εισαχθούν στα ΑΕΙ», επεσήμανε απαντώντας στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ περί αποκλεισμού χιλιάδων υποψήφιων των πανελληνίων από τα ΑΕΙ λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

 

«Έχουμε 4 στους 10 φοιτητές που δεν παίρνουν πτυχίο. Γιατί εισήχθησαν σε μια εποχή που η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε ότι μπορεί να μπει σε σχολές όποιος θέλει», είπε.

 

«Λυπάμαι» για τον μαθητή που με ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι με κορυφαίες επιδόσεις έμεινε εκτός αρχιτεκτονικής ΕΜΠ και ΑΠΘ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, που δεν διδάχθηκε διά ζώσης λόγω της πανδημίας, είπε ακόμη η Νίκη Κεραμέως.

 

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

 

Σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, την Πέμπτη 22 Ιουλίου στις 7 μ.μ., καλεί η ΟΛΜΕ καθώς και πλήθος ΕΛΜΕ και Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, φοιτητές, ενώσεις γονέων και μαθητικές συλλογικότητες.

 

Στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την «αυτονομία» τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης.

 

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη