Φωτεινή Λαμπρίδη
Ο πρωθυπουργός αρχικά υποστήριξε ότι για την τραγωδία στα Τέμπη, έφταιγε ο σταθμάρχης. Μετά ήρθε η κατακραυγή του κόσμου και των οικείων των νεκρών που δεν δέχτηκαν την μετάθεση των ευθυνών σε έναν υπάλληλο. Ήρθαν οι αποδείξεις για τις ευθύνες της πολιτείας και προφανώς και οι δημοσκοπήσεις για τη διαχείριση του δυστυχήματος από την πλευρά της πολιτείας.
Έτσι
το αφήγημα άλλαξε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσπάθησε με νέα ανακοίνωση να
αναλάβει κάποια ευθύνη. Όμως ούτε τώρα καταφέρνει να σταθεί στο ύψος του
αξιώματος του και υποστηρίζει ότι ότι φταίνε όλες οι κυβερνήσεις εώς σήμερα ενώ
ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους τους. Του είναι τόσο δύσκολο να αναλάβει την ευθύνη
της εξουσίας του, την ευθύνη για το ότι λίγες μέρες πριν ο υπουργός του
διαβεβαίωνε ότι είμαστε ασφαλείς στα τρένα και ο υπουργός του εξοργιζόταν με
την κριτική της αντιπολίτευσης και τους συνδικαλιστές που επέμεναν πως αργά ή
γρήγορα θα θρηνήσουμε ζωές.
Την
ευθύνη της παράταξης του, που αποδεκάτισε τον ΟΣΕ, την ευθύνη του νόμου
Χατζηδακη που είχε σαν αποτέλεσμα να βγαίνουν παράνομες οι απεργίες των
εργαζομένων στον ΟΣΕ, την ευθύνη των ρουσφετιών και του γεγονότος ότι ξόδεψαν
εκατομμύρια δεξιά κι αριστερά, για να μας παρακολουθούν ψηφιακά, αλλά να ταξιδεύουμε αναλογικά. Τα κροκοδείλια
δάκρυα του για τους νέους δε, έπεσαν ήδη στο κενό καθώς οι νέοι ήταν στους
δρόμους την ώρα που έκανε την ανάρτηση, αντιμέτωποι με τις δυνάμεις καταστολής
του πρωθυπουργού που «τόσο τους νοιάζεται».
Προφανώς
και δεν είναι η κυβέρνηση του μόνο υπεύθυνη για το χάλι του ΟΣΕ. Στον
καταλογισμό ευθυνών όμως εχει το μερίδιο του λέοντος γιατί κυβερνά, γιατί
αγνόησε τις προειδοποιήσεις, γιατι η παράταξη του έσβηνε τούρτες
διατυμπανίζοντας το ξεπούλημα του ΟΣΕ και γιατί λίγο έλειψε να κάνει φιέστα
στον τόπο του εγκλήματος μία μέρα πριν, που είχε προγραμματισμένη επίσκεψη.
Λίγες
ώρες πριν το τραγικό δυστύχημα, ο Πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας
προειδοποιούσε: «Ο Κ. Μητσοτάκης θα
βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου
βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και
που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς
Δράμα δεν υπάρχει , μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλωρινα μονή γραμμή , ενώ προς Αθήνα όλα
σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμόνα
ζούγκλα»
Καμία
ευθύνη δεν αναλαμβάνει για την εξουσία του
ο κ. Μητσοτάκης. Και μια πραγματική συγγνώμη, θα ήταν η πράξη της απόσυρσης του νομοσχεδίου που
ανοίγει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση του νερού . Αυτό σημαίνει «παίρνω το
μάθημα μου». Ομως γι ' αυτόν, η εξουσία
συνεπάγεται υποχρεώσεις και ευθύνες μόνο απέναντι στους χορηγούς του, όχι στους
πολίτες.
Και
ούτε οι χορηγοί, ουτε οι «γαλαζοαίματοι» μπαίνουν στα τρένα για να νοιαστούν οι
ιθύνοντες της κυβέρνησης του. Απολαμβάνουν τα νομοσχέδια που καταστρέφουν το
περιβάλλον, ξεπουλούν τους φυσικούς πόρους, τα δημόσια αγαθά φτωχοποιώντας τους
πολίτες, για να κερδοσκοπήσουν. Για να αποκαταστήσει το δίκιο του λαού του θα
πρέπει να κλάψουν μια φορά κι αυτοί! Όχι τις ζωές των συγγενών τους αλλά το
υπερκέρδος τους.