Κόπωση που ξεπερνά τα όρια της ανθρώπινης αντοχής, εξαντλητικές βάρδιες και υπερεργασία είναι, όπως καταγγέλλουν οι εποχικοί πυροσβέστες, επιεικώς απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες, που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια ακόμα και στον θάνατο, όπως αναδεικνύεται από το τραγικό περιστατικό του τροχαίου δυστυχήματος στο οποίο ενεπλάκη κατάκοπος συμβασιούχος πυροσβέστης.
Προφανώς εδώ υπεισέρχεται και το ζήτημα της υποστελέχωσης
της Πυροσβεστικής, και των απάνθρωπων βαρδιών που υποχρεώνονται να εργαστούν οι
εποχικοί πυροσβέστες, όπως καταγγέλλουν με αφορμή τον θάνατο συναδέλφου τους σε
τροχαίο στη Θάσο, έπειτα από 24ωρη υπηρεσία.
Όπως τονίζουν σε ανάρτησή τους στο Facebook, «ο συνάδελφος
μας στην Θάσο που έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας, ήταν ορισμένος 34 ώρες
υπηρεσία με 2,5 ώρες ανάπαυση στο σύνολο των ωρών αυτών, ενώ ανάπαυση δόθηκε
μετά από 24 ώρες 07:30 με 10:00 το πρωί όπου ανέλαβε και πάλι υπηρεσία».
«Για όλα αυτά εννοείται πως υπάρχουν ακράδαντα στοιχεία.
Ο θάνατος του συναδέλφου βαραίνει τη διοίκηση του Π.Κ ΘΑΣΟΥ καθώς υπάρχει
σωρεία παραβάσεων ωραρίων. Πλέον έχουν ανοίξει τα στόματα και μαθαίνουμε τα
μύρια όσα για όσα συμβαίνουν στο συγκεκριμένο κλιμάκιο», όπως τονίζουν
χαρακτηριστικά.
Επισημαίνουν επίσης ότι «η συλλογική σύμβαση εργασίας των
Εποχικών Πυροσβεστών είναι ξεκάθαρη. Ανάμεσα σε δύο υπηρεσίες θα πρέπει να
μεσολαβεί 12 ώρες ανάπαυση».
Παράλληλα, αφήνουν υπόνοιες για κατάχρηση υπηρεσιακού
οχήματος αναφέροντας στην ίδια ανάρτηση ότι «κάποιοι θεωρούν πως το
Πυροσβεστικό Σώμα είναι τσιφλίκι τους, κάποιοι νομίζουν πως μπορούν να είναι
διοικητές και ταυτόχρονα ιδιοκτήτες κρεπερί, κάνοντας διανομή τρόφιμα για το
μαγαζί τους με υπηρεσιακά αυτοκίνητα».
Ο 50χρονος πυροσβέστης έχασε τη ζωή του στον λιμένα Θάσου
όταν η μηχανή που οδηγούσε συγκρούστηκε με ΙΧ, και το τροχαίο δυστύχημα συνέβη
λίγο πριν αναλάβει εκ νέου υπηρεσία, όπως έγραψε το Kavalanews.