Παραλίγο νέα σιδηροδρομική τραγωδία / Παρέμβαση εισαγγελέα – Τι καταγγέλλει το Σωματείο, τι λέει ο ΟΣΕ


Ποινική προκαταρκτική εξέταση για το περιστατικό με τις αμαξοστοιχίες του προαστιακού που παραλίγο να συγκρουστούν μετωπικά έξω από την Αθήνα και συγκεκριμένα κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων, διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αντώνης Ελευθεριάνος.

 

Στο πλαίσιο της έρευνας που θα διενεργηθεί στη ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Αγγελικής Τριανταφύλλου, θα διακριβωθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

 

Για το λόγο αυτό θα κληθούν να καταθέσουν μάρτυρες ενώ θα ζητηθούν σχετικά πορίσματα του ΟΣΕ αλλά και ηχητικά ντοκουμέντα.

 

Εν τω μεταξύ, σε αργία τέθηκε ο σταθμάρχης του ΣΚΑ ο οποίος έδωσε την εντολή αναχώρησης της μιας εκ των δύο αμαξοστοιχιών, ενώ στη γραμμή κινούνταν ήδη άλλη, ενώ παράλληλα παραπέμφθηκε και στο Πειθαρχικό.

Τι συνέβη

 

Στο σημείο που το πρωί της Παρασκευής παραλίγο να συμβεί ακόμη μία σιδηροδρομική τραγωδία, όταν δύο τρένα κινδύνευσαν να συγκρουστούν μετωπικά καθώς βρέθηκαν να κινούνται με αντίθετες κατευθύνσεις σε μονή γραμμή, «δεν λειτουργούν η τηλεδιοικηση, το ETCS και τα φωτοσηματα» (σσ: ETCS – το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορία) τονίζει σε ανακοίνωσή του η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, ενώ για το σοβατό αυτό περισατικό εξέδωσε ανακοίνωση και ο ΟΣΕ.

 

«Σήμερα το πρωί, 13/9 , οι αμαξοστοιχιες 1210 και 1307 παρολίγον να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς» αναφέρει το σωματείο και συνεχίζει:

 

«Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων. Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά ,και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί».

 

«Στο σημείο αυτό» υπογραμμίζει η ανακοίνωση των εργαζομένων, «θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση , από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: “το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών”.

 

»Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ , Hellenic train και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβαν δεν λειτουργούν η τηλεδιοικηση, το Etcs και τα φωτοσηματα» καταλήγει η ανακοίνωση.

Τι λέει ο ΟΣΕ

 

Ο ΟΣΕ αναφέρει ότι η μία αμαξοστοιχία με προορισμό το αεροδρόμιο πήρε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών, ενώ η δεύτερη προερχόμενη από το Κιάτο έλαβε αντίστοιχο σήμα από το ΣΚΑ.

 

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, ο σταθμάρχης Αθηνών και ο μηχανοδηγός της πρώτης αμαξοστοιχίας, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης από το ΣΚΑ επικοινώνησαν αμέσως για να προλάβουν ενδεχόμενη τραγωδία. Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της δεύτερης αμαξοστοιχίας ακινητοποίησε τον συρμό.

 

Όπως ενημερώνει η διοίκηση του ΟΣΕ, μετά το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

 

    Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

    Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

    Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

    Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

 

«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

 

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

 

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

 

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

 

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

 

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

 

• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

 

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών.».

 

 

 

 

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη