Στο Ευρωκοινοβούλιο η Μαρία Καρυστιανού / Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν – Μέτσολα «ταράζει τα νερά» ενόψει της ακρόασης Τζιτζικώστα


Νέα δεδομένα, λίγο πριν την ακρόαση την ακρόαση του υποψήφιου Έλληνα Επιτρόπου για το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα, θέτει η Μαρία Καρυστιανού με επιστολή της προς την Πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα  φον ντερ Λάιεν και την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα, όπου επισημαίνει τον κίνδυνο συγκάλυψης.

Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό με ανάρτηση του Ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, η Πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, την Τετάρτη θα βρεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προσκεκλημένη της πολιτικής ομάδας της LEFT μετά από εισήγησή του, υπό το βάρος των τελευταίων εξελίξεων.

Στην επιστολή της, που αποκάλυψε νωρίτερα το Euractiv, η Προέδρος των συγγενών των θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, προειδοποιεί ότι η ανάθεση του χαρτοφυλακίου στον Έλληνα Επίτροπο δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά και εντείνει τους φόβους για συγκάλυψης, θέτοντας  προ των ευθυνών τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς:

«Πώς είναι δυνατόν η ΕΕ να αναθέτει και να εμπιστεύεται τέτοιες κρίσιμες θέσεις μεγάλης ευθύνης για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ασφάλεια και ανάπτυξη των μεταφορών, σε πολιτικούς που συνδέονται με μια κυβέρνηση η οποία έχει αποτύχει πλήρως στον τομέα της ασφάλειας στη χώρα της;» σημειώνει μεταξύ άλλων στην επιστολή.

Παράλληλα, επισημαίνει, την προβληματική στάση των ελληνικών αρχών απέναντι στο καθολικό αίτημα για απόδοση δικαιοσύνης για το φονικό δυστύχημα: «Οι συγγενείς των 57 θυμάτων αυτού του φρικτού εγκλήματος αναζητούν ενεργά την αποκάλυψη της αλήθειας ανάμεσα στα ατελείωτα ψέματα που έχουν ειπωθεί από τις αρχές» σημειώνει και προσθέτει: «Η Ελλάδα αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τεράστια προβλήματα στον σιδηροδρομικό της τομέα, καθώς και συνεχείς παραβιάσεις της ασφάλειας και έλλειψη επενδύσεων που συμβάλλουν σε επαναλαμβανόμενα περιστατικά. Το τραγικό περιστατικό στα Τέμπη είναι το πιο καταστροφικό αποτέλεσμα αυτών των μακροχρόνιων προβλημάτων».

Πιο συγκεκριμένα, η Μαρία Καρυστιανού αναφέρεται στην περιβόητη σύμβαση 717, λέγοντας ότι η μη ολοκλήρωση του σημαντικού έργου για την τηλεδιοίκηση ήταν κρίσιμη για την υποβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, που οδήγησε στο δυστύχημα. Παράλληλα, υπενθυμίζει τα τελευταία περιστατικά στην Αττική, όπως το δέντρο που μπήκε σε καμπίνα τρένου και τα την παραλίγο σύγκρουση δύο συρμών του προαστιακού, που υπενθυμίζουν τα σοβαρά προβλήματα υποδομών, τα οποία εντοπίζει και η έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέα Laura Kovesi για τη σύμβαση που αφορούσε στην ανακατασκευή και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεχειρισμού στα ελληνικά τρένα.

«Με την εν εξελίξει νομική υπόθεση, την τρέχουσα έρευνα για τη Σύμβαση 717 και τα άλυτα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πιστεύω ότι η ανάθεση των αρμοδιοτήτων για τις μεταφορές θα μπορούσε να υπονομεύσει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις υποδομές μεταφορών» αναφέρει και υπενθυμίζει τις προσπάθειες συγκάλυψης από τις πρώτες στιγμές μετά την τραγωδία:

«Μετά το περιστατικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι “όλα έδειχναν ότι το περιστατικό προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος, πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα. Υπενθυμίζω επίσης ότι οι επίσημες αρχές αμέσως μετά το περιστατικό προσπάθησαν να συγκαλύψουν και να εξαφανίσουν όλα τα στοιχεία από τον τόπο του περιστατικού: Αυτό περιλαμβάνει χημικές αποδείξεις και ανθρώπινα λείψανα».

Μεταξύ άλλων, η Μαρία Καρυστιανού δεν παραλείπει να υπενθυμίσει ότι η Ευρωβουλευτής της ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ  έχει εκλεγεί με πρόταση του ΕΛΚ, Πρόεδρος της αρμόδιας Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου θα γίνει η σχετική ακρόαση για την έγκριση της τοποθέτησης του Απόστολού Τζιτζικώστα στη θέση του Επιτρόπου.

 

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη